حسین مالکی بیرجندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای احیا و مرمت قنوات، لوله گذاری اراضی کشاورزی، مبارزه با آفات و غیره بیش از 91 میلیارد ریال توسط اداره جهاد کشاورزی بیرجند در بخش مرکزی هزینه شد.
وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در روستاهای بخش مرکزی بیرجند اظهار کرد: در این مدت بیش از 158 میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری ها واریز شد.
وی گفت: همچنین 13 دستگاه ماشین آلات شامل مینی لودر، نیسان، بیل بکهو، کامیون حمل زباله مکانیزه و غیره در اختیار دهیاری های بخش مرکزی بیرجند قرار گرفت.
بخشدار مرکزی بیرجند به اجرای بیش از 310 هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: اجرای بیش از 68 هزار و 500 متر ربع سنگ فرش، بیش از 92 هزار متر مربع جدول کشی، بیش از 35 هزار متر مربع پارک و فضای سبز از دیگر اقدامات است.
وی یادآور شد: اختصاص بیش از پنج هزار و 460 تن قیر رایگان و آسفالت بیش از 234 هزار متر مربع معابر روستایی در قالب 34 پروژه در 23 روستا از جمله خدمات دولت تدبیر و امید در بخش مسکن روستایی و بنیاد مسکن بخش مرکزی بیرجند بوده است.
وی بازنگری و اجرای طرح های هادی روستایی در قالب 188 پروژه از محل اعتبارت دولتی، واگذاری 672 قطعه زمین به متقاضیان در روستاها، آسفالت بیش از 100 کیلومتر راه روستایی، توزیع بیش از هزار تن قیر رایگان برای آسفالت راه های روستایی و افزایش روستاهای دارای شبکه گاز از 19 به 56 روستا را از دیگر اقدامات دولت یازدهم برشمرد.
مالکی بیرجندی گفت: در حوزه آبرسانی، اتصال 19 روستای جدید به شبکه آبرسانی، اضافه شدن بیش از هفت هزار مشترک آب روستایی جدید، اجرای 9 هزار و 670 متر مکعب مخزن ذخیره و اجرای 14 ایستگاه پمپاژ در حوزه آبرسانی روستایی از دیگر اقدامات است.
وی با اشاره به برق رسانی به 14 روستای فاقد برق و توسعه شبکه برق روستایی ادامه داد: در حال حاضر در بخش مرکزی بیرجند روستای بدون برق با جمعیت بالای پنج خانوار وجود ندارد.
وی یادآور شد: احداث 9 خانه بهداشت روستایی، سه مرکز خدمات جامع سلامت و 2 پایگاه سلامت روستایی با هزینه کرد 2 میلیارد و 407 میلیون ریال بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و سلامت در روستاهای بخش مرکزی است.
بخشدار مرکزی بیرجند همچنین گفت: همزمان با هفته دولت 48 پروژه با هزینه کرد 17 میلیارد ریال توسط دهیاری های بخش مرکزی بیرجند به بهره برداری می رسد.
وی افزود: 15 پروژه در زمینه سنگ فرش معابر، هفت پروژه زیرسازی و آسفالت معابر، پنج پروژه جدول کشی و اجرای کانیو و 6 پروژه اجرای دیوار ساحلی هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: همچنین بهره برداری از 9 پروژه احداث اماکن عمومی، سه پروژه احداث و تکمیل فضای سبز، 2 پروژه بهسازی مظهر قنات و احداث کارگاه تولید قطعات بتنی در روستای حاجی آباد بیرجند از دیگر پروژه های هفته دولت امسال است.
مالکی بیرجندی گفت: برای راه اندازی کارگاه تولید قطعات بتنی هزار و 300 میلیون ریال هزینه شد که با بهره برداری از آن، 6 نفر به صورت مستقیم و بیش از 20 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی: irnabirjand94@yahoo.com
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.