سید علی اکبر پرویزی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند افزود: در حال حاضر بعضی نارضایتی های عمومی نسبت به کارکنان دولت به معنی عام وجود دارد.
وی اظهار کرد: منظور از کارکنان دولت صرفا کارمندان قوه مجریه نیست این عنوان کارکنان، قوه قضائیه، مقننه، نهادهای عمومی و غیردولتی، موسسه ها و بانک ها و... را شامل می شود.
وی ادامه داد: ممکن است نارضایتی و گلایه هایی از نحوه خدمت رسانی کارکنان دولت از ناحیه مردم وجود داشته باشد، بخشی از این گلایه ها به منابع اعتباری و مالی برمی گردد، بسیاری از مشکل مردم با هماهنگی بین دستگاهی و پیگیری های مستمر قابل رفع است.
وی یادآور شد: چالشی که ممکن است بین ارباب رجوع و کارمند ایجاد شود با دقت مدیران دستگاه و ارتباط بیشتر مردم با مسئولان رفع شود.
وی اضافه کرد: حقوق و مزایایی که کارمندان دولت دریافت می کنند در ازای خدمت رسانی به مردم و از منابع عمومی کشور تامین می شود، هیچ کدام از ما کارمندان نباید منت بر سر مردم گذاشته بلکه باید قدردان مردم باشیم.
وی تصریح کرد: راه قدردانی از مردم خدمت بهتر و صادقانه به آنهاست و این مهم باید در عمل انجام شود.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: رفتار خوب با مردم اثرگذار و پایدار است و اگر در جایی مشکل ایجاد شود بیشتر به دلیل برخورد نامناسب بعضی کارمندان با مردم است.
پرویزی گفت: مردم اگر مشکل دستگاه را بدانند قضاوتشان عادلانه است، شیوه رفتار کارمند با ارباب رجوع مهم است و هنوز اعتماد لازم بین دستگاه های مختلف و مردم ایجاد نشده است.
وی افزود: بعضی بروکراسی و خودخواهی های بین دستگاه ها برای مردم چالش ایجاد کرده، در شورای برنامه ریزی مصوب شد، استعلام های بی ربط حذف شود.
وی اظهار کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی هم در لایحه برنامه ششم و احکام دائمی مقرر کردند که دستگاه ها بابت استعلام برای کارهای بین دستگاهی نباید از مردم پول دریافت کنند، تا کار مردم تسهیل شود.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری، هر دستگاهی که بابت استعلام بین دستگاهی وجهی از مردم به عنوان هزینه کارشناسی دریافت کرده خلاف قانون بوده واگر تداوم داشته باشد با برخورد قضایی و اداری مواجه می شود.
وی یادآور شد: دریافت هزینه کارشناسی به نوعی و چالش و تاخیر در کار مردم است و دولت و مجلس هم به همین دلیل پرداخت این هزینه ها را ممنوع کرد.
وی تصریح کرد: استعلام ها به زودی الکترونیکی می شود که سیستم دولت تلاش می کند که این رویه به شکل همزمان انجام شود، مقام معظم رهبری و مسئولان عالی کشور از نحوه تعامل دستگاه ها با مردم گلایه مند هستند.
وی اضافه کرد: کارمندان حتی اگر به ارباب رجوع پاسخ منفی دهند این پاسخ همراه با احترام و حفظ کرامت فرد باشد، نظام اداری باید اصلاح و روابط بین مردم و مسئولان اجرایی تسهیل شده تا رضایت عمومی ایجاد شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر مردم از عملکرد کارکنان دولت رضایت نداشته باشند در آینده برای نظام اداری کشور اتفاق بدی رخ می دهد و آن وقت برای اصلاح آن باید هزینه سنگین داد.
پرویزی افزود: دولت آماده است مسیرهای طولانی رسیدگی به کار مردم را کوتاه و قانون مزاحم را حذف کند.
وی اظهار کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی استان برنامه های خود در این خصوص را ارائه کنند و زمینه این مهم هم در برنامه ششم فراهم است.
وی یادآور شد: نظر مسئولان اجرایی کشور به مشکل استان معطوف شده و دولت آمادگی کامل برای رفع مشکل خراسان جنوبی را دارد.
وی تاکید کرد: اعتبار موضوع های عمومی که خاص شهرستان بیرجند نیست باید از اعتبار متمرکز ملی و استانی تامین شود و اعتبار جاری شهرستان بیرجند برای خود آن هزینه شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: بعضی از اعتبار ملی برای فرودگاه، پادگان نظامی ،دانشگاه ها و ... که متعلق به همه استان است به ناچار صرف بیرجند می شود و نباید به گونه ای مطرح شود که بیشتر اعتبار خراسان جنوبی به بیرجند تخصیص می یابد چون حساسیت منطقه ای ایجاد می شود.
پرویزی افزود: حاشیه شهر بیرجند اگر مدیریت نشود به معضل اجتماعی تبدیل می شود، مسکن مهر حاشیه نشینی مدرن ایجاد کرده، مسکن مهر چهار سال برای دولت یازدهم گرفتاری ایجاد کرده و 100 ها میلیارد تومان اعتبار کشور در حوزه آب، مدرسه، امنیت،بهداشت و... هزینه شد اما هنوز این مسکن شکل واقعی ندارد.
همچنین فرماندار بیرجند گفت: 122 پروژه کوچک و بزرگ در هفته دولت در این شهرستان افتتاح می شود.
علی ناصری افزود: از پروژه های یادشده 42 پروژه بزرگ با 380 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بیرجند در ایام هفته دولت بهره برداری می شود.
وی اظهار کرد: بیش از 261 هزار نفر از مردم این شهرستان از پروژه های یاد شده بهره مند شدند و پنج هزار شغل مستقیم و 430 شغل موقت با اجرای آن ایجاد می شود.
وی یادآور شد: 48 طرح با عتبار 18 میلیارد ریال مربوط به دهیاری های بخش مرکزی بیرجند بوده و شامل بهسازی مظهر قنات، بهسازی معبر، فضای سبز و ... است.
وی تصریح کرد: شهرداری بیرجند 20 طرح در هفته دولت با اعتبار 30 میلیارد ریال افتتاح می کند که پروژه شاخص آن پارکینگ طبقاتی بیرجند است.
وی اضافه کرد: شرکت آب وفاضلاب شهری بیرجند در ایام هفته دولت 9 پروژه با اعتبار 40 میلیارد ریال افتتاح می کند و پروژه شاخص این شرکت احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی در شمال شهر برای تامین آب مسکن مهر این منطقه است.
فرماندار بیرجند گفت: در بخش راه، سه پروژه با اعتبار 63 میلیارد ریال مربوط به آسفالت راه های روستایی بیرجند انجام می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی: irnabirjand94@yahoo.com
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559* 6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.