علی عرب نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این واحدها به دلیل نبود محوطه سازی و نداشتن برخی از امتیازات آب، برق و گاز در هفته دولت امسال به بهره‌ برداری نمی رسد.
وی بیان کرد: به صورت میانگین برای هر واحد مسکونی 300 میلیون ریال تسهیلات و 42 میلیون کمک بلاعوض به مددجویان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: همچنین میانگین سهم آورده هر مددجو برای احداث هر واحد مسکونی 280 میلیون ریال بوده است.
وی یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی که متولی اقشار کم درآمد جامعه به شمار می رود را تامین مسکن دانست و گفت: در صورت تامین مسکن مددجویان بار مالی بزرگی از هزینه‌های خانواده‌های مددجو کاسته می‌شود.
وی اضافه کرد: معتقدیم با حضور و مشارکت مردم و خیرین سرعت خدمت رسانی به مددجویان و معلولان افزایش خواهد یافت که امیدواریم با مساعدت این افراد سهم آورده مددجویان را به حداقل برسانیم.
وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال به صورت آزمایشی طرح CBR شهری در شهرستان درمیان راه اندازی می شود، افزود: این طرح از چند سال گذشته در روستاهای شهرستان درمیان با موفقیت اجرا شده است.
وی اظهارکرد: در طرح CBR، معلولان منطقه شناسایی و به نحوی به آنها خدمات توانبخشی و درمانی ارائه می شود که جلوی شدت معلولیت گرفته شده و یا از طریق آموزش های لازم، از بروز معلولیت جدید در خانواده یا منطقه جلوگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه مرکز اورژانس اجتماعی در هفته دولت در شهرستان درمیان راه اندازی می شود، اضافه کرد: راه اندازی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست سه تا 6 سال در بیرجند از دیگر برنامه های بهزیستی در این هفته است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.