حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد دهه کرامت خراسان جنوبی در بیرجند افزود: هدف اصلی برگزاری دهه کرامت و بزرگداشت ائمه این است که انسان به کرامت برسد.
وی اظهار کرد: وقتی الحمد لله می گوییم خداوند به سپاس گویی ما نیاز ندارد چون غنی به ذات است، نیاز به شکر و کفر ما ندارد.
وی بیان کرد: پیامبران خدا انسان کامل هستند و تلاش شان برای دلسوزی و نجات انسان است.
وی یادآور شد: بعضی افراد با تصور غلط بر پیامبراسلام (ص) منت می گذاشتند که ما مسلمان شده ایم در صورتی که باید به واسطه توفیق مسلمان شدن منت بپذیرند.
وی تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) نیازی به برگزاری مراسم و نذر و نیاز ندارند، بلکه ما نیاز به آنها داریم و اینکه حاجت و نیاز کسی روا می شود نشانه ای برای هدایت مردم است.
همچنین دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خراسان جنوبی، گفت: امام رضا(ع) می فرمایند که زیبایی های کلام ما را به مردم منتقل کنید اگر آنها با کلام ما آشنا شوند از ما اطاعت می کنند.
حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار افزود: سال 1389 مقام معظم رهبری در قم تاکید به ایجاد ستاد دهه کرامت کردند.
وی اظهار کرد: «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» شعار امسال دهه کرامت است، وقتی در عزای اهل بیت(ع) عزاداری می شود در شادی آنها هم باید طبق شادی مدنظر اسلام شاد باشیم.
وی یادآور شد: آذین بندی مسجد، معبر در شهرها و برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) و بزرگداشت حضرت شاه چراغ برادر امام رضا(ع) و همچنین برگزاری ایستگاه صلواتی و نمایشگاه عفاف وحجاب و... از برنامه های دهه کرامت در استان است.
وی تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی مثل شهرداری ها، استانداری ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی و تعدادی از سمن ها اعضای این ستاد هستند.
دهه کرامت دهه اول ماه ذی العقده با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) به پایان می رسد.
*7559*6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.