بی بی عصمت سرفرازی روز یکشنبه در سومین کار گروه تخصصی اشتغال استان افزود: تاکید به مهارت آموزی 560نفر در محیط کار، کارورزی دانش آموختگان دانشگاه برای 2 هزار و 25 نفر و اختصاص 900 میلیارد ریال وام قرض الحسنه در سال 96 به استان برای ایجاد اشتغال امیدوار کننده است.
وی ادامه داد: همچنین ارایه تسهیلات کم بهره و ارتقای تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید است که بارقه امید را در استان فراهم می کند.
وی بیان کرد: سهمیه ای که برای توزیع بسته های تشویقی برای حمایت اشتغالزا در سطح 2.8 درصد و اشتغال یک درصد برای استان به عنوان فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال است که باید از آن استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، سرفرازی اظهار کرد: مسئولیت اعضای کارگروه اشتغال در سال 96 بسیار سنگین تر از سال های گذشته است، مسئولان دستگاه های مربوط باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی به اجرای طرح تکاپو اشاره کرد و افزود: این طرح واقع بینانه برنامه ریزی شد و به خوبی موضوع اشتغال در مناطق مختلف با مشارکت مردم، بازار فروش محصولات و تغییر ذائقه مشتری و بازار دیده شده است.
وی با بیان اینکه مردم نسبت به ایجاد اشتغال توسط دولت امید دارند، تصریح کرد: اگر پایه های اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی متزلزل شود برگرداندن آن بسیار سخت است بنابراین باید این مهم مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یادآور شد: تاکید استاندار خراسان جنوبی این است، تمام موارد مربوط به اشتغال استان از مجرای کارگروه اشتغال و کمیته های تخصصی دنبال و پیگیری شود.
سرفرازی گفت: سهم اشتغال استان برای هر کدام از دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شد، مسایل و مشکلات موجود در حین کار مورد بررسی قرار می گیرد و در کارگروه اشتغال به آن پرداخته خواهد شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.