محمد حسین ملاکی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان، افزود: توجه به آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگی زمینه ساز توسعه جامعه است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از نهادهای بزرگ و فرهنگ ساز است که در کاهش آسیب ها و مشکلات اجتماعی تاثیرگذار است.
به گفته وی تشکیل شورای آموزش و پرورش باعث شده است تا با بهره گیری از روش ها و افکار نخبگان و صاحب نظران مسایل و مشکلات این مجموعه در چارچوب مقررات و قانون پیگیری و برای رفع آن چاره جویی شود.
وی با بیان اینکه هر سال پروژه مهر به عنوان یک اقدام اساسی برای بازگشایی مدارس در شهرستان اجرا می شود، گفت: چند سال گذشته این طرح به نحو احسن اجرا شد و در آغاز سال تحصیلی کمترین مشکل داشتیم.
وی از اداره های شهرستان خواست تا برای اجرای هرچه بهتر پروژه مهر امسال با آموزش و پرورش همکاری کنند.
معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش درمیان هم گفت: پروژه مهر این شهرستان سه سال متوالی رتبه برتر را کسب کرد، مهم ترین هدف از اجرای این طرح فراهم کردن بستر مناسب و تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید است.
محمد حسینی بیان کرد: آموزش و پرورش یکدستگاه حکومتی و کارآمد در نظام اسلامی است و فرهنگیان در تعلیم و تربیت دانش آموزان و افراد جامعه نقش مهمی ایفا می کنند.
ارایه راهکار برای اجرای هرچه بهتر پروژه مهر، نحوه استفاده از امکانات و ظرفیت های سایر دستگاه ها در این ارتباط ، بررسی مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه، نحوه سازماندهی معلمان در مدارس و برنامه ریزی برای آموزش تمام کودکان واجب التعلیم از مصوبه های این جلسه بود که مورد بررسی قرارگرفت.
هم اکنون حدود 11هزار دانش آموز در شهرستان درمیان تحصیل می کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.