حسین خوش آیند، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته ملی مهارت (31 تیرماه تا 6 مردادماه) افزود: در بخش دولتی مراکز فنی و حرفه ای یک میلیون و 117 هزار و 100 نفر ساعت آموزش شامل هشت هزار و 293 نفر، دوره مهارت های فنی و حرفه ای ارایه شد.
وی ادامه داد: همچنین در بخش خصوصی فنی و حرفه ای استان در این مدت 2 هزار و 119 نفر دوره در قالب 376 هزار و 469 نفر ساعت مهارت فنی و حرفه ای ارایه شد.
به گفته وی اجرای سه میلیون و 280 هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی در حوزه های مختلف آموزشی و اجرای یک میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش در بخش خصوصی از جمله برنامه های پیش بینی شده امسال است.
وی بیان کرد: این اداره کل متولی آموزش های مهارتی بین سطوح تحصیلی است و فعالیت خود را با هدف تربیت نیروی کار ماهر، نیمه ماهر و ارتقای مهارت نیروی کار شاغل در 2 بخش دولتی و خصوصی انجام می دهد.
به گزارش ایرنا، خوش آیند به فعالیت 19 مرکز آموزش در قالب 120 کارگاه ثابت و 450 حرفه آموزشی در بخش دولتی اشاره کرد و گفت: همچنین 162 آموزشگاه آزاد با 210 حرفه آموزشی در بخش غیردولتی در حال ارایه مهارت های لازم به متقاضیان است.
وی با تاکید به اینکه ترویج فرهنگ مهارت آموزی نیاز امروز جوانان است، گفت: رکن اصلی فعالیت های این اداره، آموزش و مهارت آموزی است که هویت و ماموریت اصلی آن را شکل می دهد.
وی عنوان کرد: این اداره کل در قالب دوره های 10 تا هزار و 90 ساعت با آموزش در مراکز ثابت و شعبه های شهری، آموزش در مناطق روستایی و عشایری، صنایع و صنوف، جوار دانشگاهی، پادگان ها، زندان ها و آموزشگاه های آزاد نسبت به تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ می پردازد.
به گفته خوش آیند، روستاییان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان خانه دار، کارجویان، دانش آموزان، سربازان پادگان ها، زندانیان، شاغلان صنایع و صنوف و کسانی که به دنبال مهارت هستند، جامعه هدف محسوب می شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: مسابقات ملی مهارت هر سال با هدف کشف استعداد های حرفه ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت ها، ایجاده انگیزه در جوانان برای کسب مهارت و فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان در مرحله شهرستان، استان و کشوری برگزار می شود.
خوش آیند یادآور شد: سال گذشته هزار و 651 نفر داوطلب در مرحله شهرستانی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت شرکت کردند که 115 نفر به مرحله استانی راه یافتند، با برگزاری مرحله استانی 24 نفر به اردوی آمادگی مرحله کشوری دعوت شدند.
وی ادامه داد: در این مسابقات تیم استان موفق به دریافت هشت نشان در رشته های آجرچینی، ساخت و تولید تیمی، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری اتومبیل و مکاترونیک شد.

** شرکت 120 داوطلب در مرحله استانی مسابقات ملی مهارت
وی افزود: هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت امسال در حال برگزاری است، در این دوره هزار و 290 نفر در 33 رشته در مرحله شهرستانی شرکت کردند که از این تعداد 120 نفر به مرحله استانی راه یافتند، مرحله استانی مسابقات روزهای پنجم و ششم مردادماه در 29 رشته در مرکز استان برگزار می شود.
وی به پروژه های عمرانی در دست اجرا اشاره کرد و گفت: 2 مرکز فنی و حرفه ای خواهران در شهرستان های قاینات و طبس و مرکز برادران شهر بیرجند با زیربنای چهار هزار و 400 متر مربع و هزینه کرد هفت میلیارد و 450 میلیون ریال در صورت وصول اعتبار باقیمانده دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان از آغاز عملیات احداث مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زیرکوه با اعتبار اولیه سه میلیارد و 500 میلیون ریال در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته نیز مرکز فنی و حرفه ای خواهران شهرستان های بشرویه و سربیشه راه اندازی شد.

** افزایش 37 درصدی اعتبار عمرانی فنی و حرفه ای
خوش آیند با اشاره به افزایش 37 درصد میزان اعتبار عمرانی فنی و حرفه ای استان در سال 96 ، یادآور شد: مجموع بودجه عمرانی امسال 21 میلیارد و 500 میلیون ریال است که سال گذشته این رقم 15 میلیارد و 685 میلیون ریال بود.
وی به برنامه های این اداره کل در هفته ملی مهارت اشاره کرد و گفت: بازدید مسئولان استان از کارگاه های مراکز فنی و حرفه ای، برگزاری جلسه روز ملی مهارت و کار آفرینی و تجلیل از مربیان و کارکنان برتر مراکز از جمله برنامه هاست.
وی به افتتاح 6 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزد: بازدید همگانی از کارگاه های مراکز فنی و حرفه ای، برگزاری مرحله استانی مسابقات ملی مهارت و برگزاری نمایشگاه های دست ساخت کارآموزان از دیگر برنامه هاست.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال در سایه مهارت آموز در شهرستان سربیشه و برپایی گذر مهارت در بعضی رشته های آموزشی و معاینه فنی خودرو در بیرجند، خوسف، نهبندان، قاین و فردوس، رایگان از دیگر برنامه هاست.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.