علیرضا زمانزاده، روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر آب و فاضلاب (آبفا)بشرویه افزود: امور آب و فاضلاب بخش ارسک بعد از گذشت سال ها همچنان زیر نظر آبفار روستایی اداره می شود.
وی ادامه داد: با مدیریت امور آب و فاضلاب ارسک زیر نظر آبفا بخشی از مشکل حوزه آب در این بخش رفع و شهروندان از این موضوع رضایت بیشتری خواهند داشت.
زمانزاده اظهار کرد: قسمت اعظم تامین آب منطقه بشرویه از محل سفره های آهکی تامین می شود که این منابع نیز در گذر زمان رو به اتمام است، باید تدبیر دیگری برای حفظ همین منابع محدود در نظر گرفت.
وی دو شبکه(جداسازی آب شرب از دیگر مصارف) ای کردن آب مصرفی بشرویه را یکی از راه های صرفه جویی در منابع با کیفیت آب بشرویه خواند و اضافه کرد: با این روش علاوه بر اینکه آب شرب با کیفیت به مردم ارایه می شود، منابع آب شهرستان که از با کیفیت ترین آب های استان است، حفظ می شود.
به گزارش ایرنا، زمانزاده یادآور شد: دنیای امروز با مشکل کم آبی روبه روست و برای مدیریت منطقی و صحیح منابع آب باید ابتدا داشته های خود را بشناسیم و بعد از تحقیق و بررسی این داشته ها، برنامه ریزی های لازم انجام دهیم.
وی افزود: علاوه بر بروز خشکسالی، در این منطقه شاهد بارندگی کمی در طول سال هستیم که این موضوع زنگ خطر و هشداری برای حفظ و حراست از محدود منابع آب باقی مانده است.
فرماندار بشرویه تاکید کرد: مدیریت صحیح آب نه تنها موجب جلوگیری مهاجرت افراد به ویژه کشاورزان از روستاها خواهد شد بلکه باعث ایجاد و تثبیت اشتغال پایدار در این مناطق نیز می شود.
در این مراسم که با حضور مهدی هاشمی مقدم ،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب(آبفا) خراسان جنوبی برگزار شد، محسن جوادی به عنوان رییس جدید آب فاضلاب شهری بشرویه معرفی و از خدمات محمد حسین بیزادی زاده قدردانی شد.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.