محمد بشیری زاده عصر چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی ، افزود: کشتار دام در مرکز شهرستان با نظارت دامپزشکی باشد، کشتار سنتی باعث انتقال بیماری می شود، کشتارگاه درمیان با برخی مشکل از جمله کمبود آب رو به روست، شهرداری این مشکل را حل و زیرساخت ها را فراهم کند.
وی با تاکید به اینکه برای پیشگیری از بیماری های واگیر بین دام و انسان باید دام ها، در خارج از شهر نگهداری شوند، اضافه کرد: امسال بودجه مناسبی برای ایجاد زیرساخت ها در میدان دام در نظر گرفته شد.
بشیری زاده ادامه داد: با ایجاد زیرساخت های لازم در میدان دام باید شهرداری با افرادی که دام را در محدوده شهر ینگهداری می کنند، برخورد کند.
وی با بیان این که مکرر از برخی روستاها ترکیدگی شبکه های آب گزارش می شود ، بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی به موقع نسبت به ترمیم شبکه های فرسوده اقدام کند.
وی سگهای ولگرد را عامل انتشار بیماری هاری دانست و گفت: آمار سگ در برخی روستاها و شهرهای شهرستان بالاست، شهرداران و دهیاران نسبت به معدوم سازی این حیوان اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه عدم برقرسانی از جمله مشکلات چشمه آبگرم معدنی گزیک است، گفت: در سال 96 بودجه ای برای برقرسانی این مجموعه در نظر گرفته شد، در صورت تامین اعتبار و برقرسانی،مشکل بهداشتی آن نیز رفع خواهد شد.
وی یادآور شد: توجه و اهمیت دادن به سلامت غذایی و پیشگیری از بیماری ها ضروری است و دستگاه های متولی نسبت به تامین این دو مقوله نظارت جدی تری داشته باشند.
فرماندار درمیان اظهار کرد: تامین و افزایش سلامت در جامعه افزون بر تلاش و اقدام دولت و دستگاه های اجرایی، وظیفه همگانی است، همه در این حوزه وارد عمل شوند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.