حسن خادم، عصر روز سه شنبه به مناسبت هفته بهزیستی(24الی 31تیر ماه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به تعداد معلولان، اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقدامات اجرای طرح پیشگیری از معلولیت ها شامل غربالگری شنوایی، بینایی و مشاوره ژنتیک است.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی یکشنبه، 25 تیرماه گفته بود: علت بیشتر معلولیت ها در میان شهروندان استان ازدواج های فامیلی است به همین دلیل شهرستان های بیرجند، طبس، فردوس و قاینات به ترتیب بیشرین معلول دارند.
شهرام شیخانی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای پیشگیری از معلولیت ، 90 درصد زوجین تحت پوشش طرح غربالگری ژنتیک قرار گرفتند.
رئیس اداره بهزیستی فردوس در ادامه اظهار کرد: ماهانه 950 میلیون ریال به مراکز نگهداری، آموزشی و مددکاری بهزیستی شهرستان پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه این نهاد مسئولیت خدمت رسانی به محرومان را به عهده دارد، افزود: هزار و 340 خانوار زیر پوشش این نهاد هستند و علاوه بر خدمت مستمر شامل وسایل کمک توانبخشی ویلچر برقی، ویلچر معمولی، تشک مواج و سایر وسایل بهداشتی و توزیع سبد غذایی، ماهانه 300 میلیون ریال مستمری به آنان پوشش پرداخت می شود.
خادم تصریح کرد: 45 مرکز شامل خیریه،توانبخشی و نگهداری، کودکان بی سرپرست، ترک اعتیاد، اردوگاه ترک اعتیاد، مشاوره، مهدکودک شهری و روستایی و 2 پایگاه خدمات اجتماعی و سلامت اجتماعی و اورژانس اجتماعی 123 تحت حمایت قرار دارد.
خادم یکی از اهداف این نهاد را پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و پرداخت بیمه معلولان و مددجویان شاغل با هدف توانمند سازی آنان عنوان کرد و افزود: تاکنون 380 نفر با برخورداری از این خدمات خودکفا و وارد بازار کار و تولید شدند.
وی به پرداخت بیمه کارفرمایان توسط بهزیستی در ازای به کارگیری نیرو از معلولان و مددجویان اشاره کرد و یادآور شد: آنان که به نوعی دارای مهارت و شغل هستند می توانند با استفاده از طرح بیمه هدفمندی یارانه ها با پرداخت مبلغ کم بیمه و از مزایای این طرح و بازنشستگی برخوردار شوند.
به گفته خادم از 250 واحد مسکونی ویژه مددجویان تاکنون 210 واحد تحویل و مابقی در 6 ماهه نخست سال 96 تحویل خواهد شد.
9865 * 2047* خبرنگار- اعظم جمالی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.