محمد شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز در جلسه ای که با حضور حمید رضا عظیمیان معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان زمین و مسکن در بیرجند برگزار شد، 2 مشکل اساسی خوسف در خصوص واگذاری زمین بدون روال قانونی در 30 سال قبل تا حدود زیادی رفع شد.
وی با اشاره به سابقه این مشکل اظهار کرد: با جابه جایی مرکز آموزشی 04 ارتش به خارج از بیرجند و واگذاری زمین به کارکنان این مرکز در سال 1381، 135 قطعه زمین در شهر خوسف و 206 قطعه زمین در سال 1364 توسط شورای برنامه ریزی و هیئت هفت نفری معتمدان بدون طی شدن روال قانونی و بر اساس یک سری اختیارات از سوی مسئولان وقت به مردم واگذار شد.
وی بیان کرد: به دلیل کوتاهی مسئولان وقت و مراجعه نکردن دریافت کنندگان زمین به اداره های مربوط مشکلات حقوقی و قانونی برای آنها ایجاد شد.
فرماندار خوسف افزود: از ابتدای شروع به کارش اواخر آذر ماه 95 در این شهرستان مراجعه مردمی زیادی به فرمانداری شد و با توجه به اینکه بیش از چند سال از زمان واگذاری زمین های می گذشت و حتی چندین بار خرید و فروش شده بود به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های کاری فرمانداری قرار گرفت.
شفیعی با بیان اینکه به دنبال پیگیری های مستمر استاندار خراسان جنوبی جلسه ای برای رفع مشکل یاد شده امروز برگزار شد، و قول های بسیار خوبی برای حل مشکل توسط معاون وزارت راه و شهرسازی داده شد.
وی ادامه داد: در خصوص زمین های 135 قطعه ارتش با تصویب معاون وزارتخانه و رئیس سازمان زمین و مسکن و هیات مدیره این سازمان، این زمین ها تعیین تکلیف و اسناد آنها در آینده نزدیک به نام مالکان انتقال پیدا خواهد کرد.
شفیعی تاکید کرد در خصوص 206 قطعه زمین شورای برنامه ریزی نیز مقرر شد ظرف چهار هفته در جلسه هیات مدیره سازمان زمین و مسکن در تهران پس ارسال مدارک از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان موضوع مطرح و تعیین تکلیف شود .
وی ادامه داد : صاحبان اصلی زمین های واگذاری شورای برنامه ریزی با مراجعه به اداره راه و شهرسازی خوسف نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند تا اسناد به جلسه هیات مدیره سازمان یاد شده ارسال و مصوبه آن اخذ شود.
شفیعی رفع این مشکل را یکی از بزرگترین معضل مردم شهرستان دانست، گفت: 341 خانواده درگیر مشکل قضایی بودند.
شهر تاریخی خوسف در 36کیلومتری جنوب غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
9866*2047*خبرنگار- سید ابوالفضل موسوی نژاد* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.