علی ناصری روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: شامل نشدن بیرجند در زمره شهرهای محروم از جمله مشکل اساسی شهرداری است، به این دلیل از امکان تخصیص درآمد حاصل از فروش نفت هم محروم است.
شورای اسلامی شهر بیرجند 9عضو دارد.
وی اظهار کرد: باید طرح ویژه ای برای اصلاح بودجه شهرداری بیرجند تعریف شود، شورای شهر محل هایی برای تامین درآمد شهرداری تعریف کند زیرا شهرداری نسبت به دیگر شهر ها جایگاه مناسب بودجه ای ندارد.
وی از اداره های دولتی خواست مطالبات شهرداری را پرداخت کنند، و در پرداخت عوارض فرهنگ سازی شود و مردم بدانند برای دریافت خدمات ویژه شهری باید وظایف خود را نسبت به این نهاد به درستی انجام دهند.
به گزارش ایرنا، ناصری همچنین اظهار کرد: مردم با حضور در انتخابات سرنوشت ساز اردیبهشت ماه 96 علاوه بر نشان دادن اقتدار و مردم سالاری دینی، به جهان نشان دادند رای و حضور مردم تعیین کننده سرنوشت کشور و منطقه است.
وی به برقراری ارتباط دوسویه میان شورای شهر و فرمانداری بیرجند تاکید کرد و گفت: باید با همدلی و همراهی مسئولان و مردم و تعامل بین دستگاه های دولتی برای بررسی و پیگیری موانع و مشکلات شهر گام های اساسی برداشته شود.
وی عنوان کرد: آنچه از شورای شهر انتظار می رود رعایت قوانین، مقررات و مصوبات مرتبط با توسعه شهری توسط شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی و خدمت مستقیم به مردم در حوزه های مختلف است.
فرماندار مرکز خراسان جنوبی یادآور شد: بدون شک بین اعضای شورای شهر در حوزه های مختلف اختلاف نظر وجود دارد، ممکن است مانع رشد و بالندگی شهر شود، هیچکدام از اعضا هدف خاصی ندارن،اختلافات را در درون شورا حل و فصل کنید و از رسانه ای شدن اختلافات پرهیز شود.
وی ادامه داد: رسانه ای شدن اختلافات مشکلی را رفع نمی کند، حتی ممکن است سبب دلسردی تعدادی از مردم شود، وجود اختلاف نظر در تمام حوزه های کارشناسی طبیعی است.
وی در ادامه با اشاره به انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر گفت: امسال بودجه کافی در کمیته برنامه ریزی برای تامین زیرساخت های انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر تعریف شد.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال برق، گاز و آب در زمین مورد نظر مهیا و بستر خروج صنوف آلاینده به خارج از شهر فراهم شود.
ناصری به تعریف بسته های تشویقی برای سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: فرمانداری آماده همکاری با شورای شهر برای جذب سرمایه گذار است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.