حجت الاسلام سید « جواد حسینی هوایی» روز دوشنبه در دیدار مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی استان های شرق کشور با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: 15 سال گذشته برای تبلیغات دینی فقط هفت هزار مبلغ مرد اعزام می شدند.
وی با بیان اینکه بیشتر مبلغان از حوزه های علمیه قم هستند، گفت: آنها در حوزه های ماموریت خود با آگاهی و بصیرت خاصی از اسلام، انقلاب، ارزش های انقلاب اسلامی، تشییع و ... تبیین می کنند.
وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از حسنات انقلاب اسلامی و از ابتکارات کارساز امام (ره) است و آثار برنامه های آن در سال های دفاع مقدس و اکنون در شهرها و استان های مختلف قابل مشاهده است.
به گزارش ایرنا، وی عنوان کرد: این نهاد در این مدت 2 رویکرد تبلیغی به شیوه سنتی و نیز استفاده از ابزارهای ارتباطی نوین را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.
وی یادآور شد: تاکنون اقدامات موثری در کشور انجام شد، اما قانع کننده نیست و برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید برنامه ریزی وسیع تری انجام شود.
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به توانایی این نهاد در اعزام مبلغان دینی اشاره کرد و یادآور شد: آثار فعالیت سازمان در جامعه مشهود است.
حسینی هوایی به تبلیغات آگاهانه بر مبنای بصیرت تاکید کرد و گفت: آموزش اقشار مختلف مد نظر است لذا عنوان آموزشی و متون انتخابی بر مبنای دستور مقام معظم رهبری و نگاه کارشناسی فرهنگی و انقلابی معظم له است.
وی ادامه داد: در پنج سال گذشته سرفصل های آموزشی مبلغان دینی با توجه به بیانات رهبری، وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی و توسط مبلغان دینی به قشرهای مختلف جامعه انتقال داده شد.
وی با اشاره به وجود هفت قشر تاثیرگذار در جامعه، تصریح کرد: ائمه جمعه و جماعات، مبلغان دینی، رئیسان تشکل های دینی، مداحان، مسئولان هیات های مذهبی، روسای انجمن های اسلامی، معلمان و مدیران آموزش های لازم را در این ارتباط فرا می گیرند.
وی اضافه کرد: آموزش های مورد نظر در حوزه های مختلف از جمله رشد علمی، روش های تبلیغی، اطلاع رسانی های فرهنگی دینی و ... ارایه می شود.
وی سازمان تبلیغات اسلامی را بازوی تبلیغی رهبر معظم انقلاب دانست و یادآور شد: امید است هم افزایی سازمان و نمایندگان ولی فقیه در استان ها بیشتر افزایش یابد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.