سید علی اکبر پرویزی روز پنجشنبه در سومین شورای اداری استان که با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، افزوذ: با توجه به اهمیت موضوع حتی حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی نیز در این ارتباط فعالیت دارد.
وی با تاکید به اینکه دولت تلاش دارد، موانع تولید و اشتغال رفع شود،خشکسالی را معضلی برای استان دانست و بیان کرد: اگر این پدیده نبود با توجه به تلاش، قناعت و سختکوشی مردم خراسان جنوبی ، چندان نیازی به کمک های دولتی نبود.
وی یادآور شد: تبعات زیانبار این پدیده در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، دامداری و ... بر کسی پوشیده نیست، تاثیر آن در اشتغال و معیشت مردم آشکار شده است.
وی در ادامه از تلاش مدیران برای خدمت رسانی قدردانی کرد و افزود: خراسان جنوبی از استان های امن شرق کشور است، وجود امنیت پایدار مرهون حضور موثر مردم و تلاش نیروهای مرزبانی، انتظامی، نظامی و امنیتی و اطلاعاتی است که مرتب فعالیت های آن سوی مرز را رصد می کنند.
465 کیلومتر از 940 کیلومتر مرز ایران و افغانستان در محدوده خراسان جنوبی قرار دارد.
پرویزی در همین حال خواهان جدیت بیشتر مدیران استان در ارایه خدمت به شهروندان تا استقرار دولت دوازدهم شد و از آنان خواست به شایعه ها در مورد انتصایات احتمالی توجه نکنند.
وی تصریح کرد: به عنوان خدمتگزار مردم طلبی از دولت نداریم باید کار را به درستی انجام دهیم.
وی آنچه را در این ارتباط مخالفان دولت در مورد برخی مسایل استان در فضای مجازی به آن دامن زنند، واکنش نشان داد و گفت: مسایلی که در فضای مجازی طرح می شود ، درست نیست.
پرویزی یکی از دغدغه های دولت و نظام را اقتصاد و معیشت مردم عنوان کرد و گفت: تلاش های خوبی در این عرصه انجام شد، و با شفاف سازی امور، اجرای قانون پولشویی و با آزاد سازی اطلاعات جلوی فساد گرفته می شود.
وی ادامه داد: اگر این امور انجام نشود، کانون شایعه فعال و به نظام ضربه می زند فعالیت ها، حتی پرداختی ها باید شفاف باشد.
استاندار خراسان جنوبی در همین حال خواهان توجه به اقوام و مذاهب شد و یادآوری کردکه از توان و ظرفیت جوانان نیز استفاده شود.
پرویزی با اشاره به بهره بردازی از واحد زغال کک طبس و فولاد قاین در سال جاری از مدیران خواست فعالیت های حوزه خود را در چهار سال گذشته از طریق رسانه ها به مردم ارایه کنند.
به گفته استاندار خراسان جنوبی در مدیریت استان همه جریان ها حضور دارند، و از دستگاه های تخصصی هم خواست، وارد مسایل سیاسی نشوند .
وی همچنین به ضرورت اجرای طرح ها بر اساس اولویت ها اشاره کرد و یادآور شد: پروژه ها و طرح های نیمه تمام استان که قابلیت واگذاری دارند به بخش خصوصی محول شود.
وی همچنین از سازمان برنامه و بودجه استان خواست در این ارتباط طرح ها را مشخص و امکان واگذاری برخی طرح ها به بخش خصوصی را بررسی و موارد را به تهران گزارش کند.
وی همچنین به گلایه برخی بازاریان شهرستان های تابعه استان از خرید تعدادی از دستگاه های اجرایی از خارج استان اشاره کرد و گفت: دستگاه ها برای حمایت از تولید کنندگان، در استان خرید کنند.
به گفته وی فعالیت شرکت های تعاونی که از امکانات دولتی نیز استفاده می کنند، تعطیل یا تجمیع شود و دستگاه های اجرایی بهانه ای برای واگذاری امتیاز انشعاب آب ، برق و گاز ندارند و در این ارتباط از مصوبه اجازه موقت استفاده کنند.
وی همچنین به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان های شرقی از جمله خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: مناقصه برگزار شد و کار راه آهن بیرجند - کالشور نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
به گفته پرویزی کارهای مقدمات حفر نخستین چاه ژرف خراسان جنوبی انجام شد و با توجه به مشکل آب شرب در استان و برنامه ریزی برای انتقال آب، چاه های که کیفیت آب آنها پایین است در دیگر بخش ها استفاده خواهد شد.
وی از ادامه تلاش ها برای تامین آب شرب مردم استان اشاره کرد و گفت: با مهار آب و مدیریت مصرف درست می توان بخشی از نیازها را تامین کرد.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه خواهان توجه بیشتر دولت به اشتغال روستایی شد و اضافه کرد که تاکنون سرمایه گذاری خوبی در استان شده است.
همچنین نظر افضلی ، نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آثار خشکسالی مهاجرت در منطقه رو به افزایش است، آمارها حکایت از مهاجرت هفت هزار نفر از حوزه انتخابیه اش دارد .
وی به نقش زنان در فعالیت های اقتصادی در روستاها اشاره کرد و گفت: آب نیست، آنها کار کنند، دام پرورش دهند باید به فکر جایگزین اشتغال مرد و زن روستایی و عشایر باشیم.
وی به فعالیت هنرمندان در بافت قالی و تاثیر آن در اقتصاد خانوار اشاره کرد و گفت: وقتی آب نباشد، تولید و زنجیره فروش این محصول نیست، و کسی آثار دستی آنها را نمی خرد و در این ارتباط باید زنجیره فروش محصول دیده شود.
وی پیشنهاد کرد، تسهیلات لازم برای عرضه تولید آثار هنرهای دستی هنرمندان خراسان جنوبی در شهرهای گردشگر پذیر فراهم شود.
افضلی اظهار کرد: در چنین شرایطی مردم به فکر تغذیه خود و تعلیف چند راس دام خود هستند و با یارانه پرداختی زندگی می کنند.
وی با توجه به نجابت ردم خراسان جنوبی در طرح خواسته ها از تلاش استاندار و نیز مدیران استان در انجام امور تشکر کرد.
وی همچنین خواهان تعریف بستر فروس محصول تولید صنایع دستی استان شد، و افزود: با توجه به موقعیت مرزی و جغرافیایی، خراسان جنوبی نقش مهمی به عنوان حفره امنیتی در تامین امنیت شرق کشور دارد ، در صورت مهاجرت ها و تخلیه روستاها باید پاسگاه مرزی ایجاد کنیم، چه بهتر با اتخاذ تدابیری به ماندگاری جمعیت در روستا و آبادی های مرزی کمک کنیم.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.