شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در نشستی با تعدادی از سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: منطقه ویژه به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی استان زمینه ساز توسعه پایدار است.
وی یادآور شد: نقش منطقه ویژه اقتصادی در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی تعیین کننده است چون جذب سرمایه گذار از الزام های رشد پایدار اقتصادی است.
وی تصریح کرد: به عقیده یکی از استادان اقتصاد کشور سرمایه مثل پا و قلب بره است و با کوچکترین صدا فرار می کند، باید امنیت سرمایه گذاری تامین شود.
وی اضافه کرد: امنیت سرمایه گذاری موجب توسعه اقتصادی،گردشگری،اشتغال زایی و رفع بیکاری شده و به تولید ملی و اشتغال کمک می کند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه بیان کرد: سرمایه انسانی مستعد و خوب در خراسان جنوبی وجود دارد که از این ظرفیت باید در همه عرصه ها برای توسعه استان استفاده شود.
همچنین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: این منطقه در سال 1393،با حضور دولت تدبیر و امید با اعلام رسمی حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی عملیاتی شد و هم اکنون مجهز به ظرفیت گمرک است.
مرتضی صفدری زاده میبدی افزود: با وجود نبود زیرساخت کافی در منطقه ویژه اقتصادی استان و با وجود حضور بخش خصوصی به عنوان سرمایه گذار ویژه اقتصادی زمینه جذب سرمایه گذاری های بومی،ملی و خارجی فراهم شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 30 واحد سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارد که در زمینه تولید محصول نساجی، فرآورده های هیدور کربنی، مواد غذایی و صنایع چرم سازی فعال هستند.
وی یادآور شد: برای اولین بار با انتقال تکنولوژی از ایتالیا و چین برای طراحی،ساخت و تولید ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک در این منطقه شکل گرفت.
وی تصریح کرد: اولین پایانه صادراتی سنگ کشور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ایجاد شد که امکان رونق بیش از پیش معدن استان را فراهم می کند.
همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: شروع دولت یازدهم با اوج تحریم اقتصادی ، محدودیت مالی، رکود و همراه با تورم در اقتصاد کشور بود و از هر سو بر تولید فشار وارد می شد که خوشبختانه با اجرای برجام بسیاری از مشکل گذشته رفع شد.
داوود شهرکی،افزود: در خراسان جنوبی با تفاهم نامه ای که با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدور» و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منعقد شد در 250 هزار کیلومتر مطالعه ژئوفیزیک هوایی انجام شد.
وی اظهار کرد: بیش از 14 پهنه اکتشافی تعریف و 900 محدوده با مساحت 18 هزار کیلومتر آزاد و از طریق فراخوان واگذار شد.
وی یادآور شد: 500 میلیون تن ذخیره مواد معدنی به ذخیره استان فقط در دولت تدبیر و امید اضافه شد که این رقم معادل 25 درصد همه ذخیره هایی که تا نون در استان شناخته شده می باشد.
وی تاکید کرد: در حوزه صنعت سیاست وزارت صنعت،معدن و تجارت در وهله اول خروج از رکود و توجه به رونق است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7559* 2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.