عباس جرجانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از یک واحد سنگبری گرانیت مستقر در شهرک صنعتی بیرجند با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده انجام شد،افزود: واحدهای تولیدی که دچار بحران اقتصادی شدند در اولویت نخست طرح های رونق اقتصادی قرار دارد.
وی گفت: این سنگبری از واحدهای قدیمی شهرک صنعتی بیرجند است که سال 73 ایجاد شد اما به علت شرایط بد اقتصادی در سال 85 تعطیل و واحد متروکه شد.
وی ادامه داد: با همت سرمایه گذار، سیاست های دولت تدبیر و امید و تلاشی که بر اساس اهداف اقتصاد مقاومتی شد این واحد سال 92 از سرمایه گذار قبلی خریداری و سال 95 با نصب ماشین آلات جدید تجهیز شد و اکنون به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، جرجانی با بیان اینکه با راه اندازی این واحد تولیدی برای 70 نفر شغل ایجاد شد، اظهار کرد: توجه به بخش کیفیت تولید و صادرات یکی از اهداف مهم این مجموعه است.
برای راه اندازی مجدد این واحد 50میلیارد ریال هزینه شد و ظرفیت تولید سالانه آن 15هزار تن برش انواع سنگ است.

** راه اندازی مجدد 27 واحد تولیدی تعطیل و راکد
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی 14 تیرماه جاری در گفت و گو با ایرنا گفت: از سال 94 تاکنون خط تولید 27 واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و راکد شده استان مجددا راه اندازی شده است.
جرجانی افزود: پارسال، خط تولید 17 واحد تعطیل و راکد شده استان فعال شد که به دلایل مختلفی از سال های گذشته تعطیل شده بود.
وی علت تعطیلی این واحدها را رکود بازار، مشکل نقدینگی، سرمایه در گردش، مدیریت و ... ذکر کرد و گفت: این واحدها با استفاده از تسهیلات طرح رونق اقتصادی واحدهای تولیدی که موصب اردیبهشت 94 مجلس، مجددا راه اندازی شد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تا 14 بهمن ماه 95 نیز 10 واحد تولید دیگر وارد چرخه تولید شد، واحدهایی که مشکل تامین سرمایه در گردش داشتند با استمهال وام های گذشته پرداخت جدید دریافت کردند.
جرجانی اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی از طریق بانک سرمایه حمایت و مدیرعامل آنها نیز تغییر کرد و با مدیریت جدید مجددا آغاز به کار کردند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 348 واحد تولیدی در استان وجود دارد که 80 واحد تولیدی (23 درصد) در مجموعه شهرک صنعتی استان تعطیل است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ادامه داد: برخی واحدها از تسهیلات بانکی استفاده کردند و با برگزاری جلساتی با حضور معاونان استاندار خراسان جنوبی که برگزار شد، از منابع داخلی بانک ها، اعتبار در اختیار این واحدهای تولیدی قرار گرفت.

** پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان
جرجانی با بیان اینکه 10 واحد تولیدی که مجدد راه اندازی شد از محل تسهیلات طرح رونق استفاده کرده اند، افزود: برای برخی واحدها ضمانت نامه صادر شد و تعدادی از محل کمک های فنی و اعتباری شرکت شهرک های صنعتی، منابعی در اختیار آنها قرار گرفته است.
وی مجموع میزان تسهیلات طرح رونق تولید پرداخت شده را 2 هزار و 100 میلیارد ریال ذکر کرد که تنها مربوط به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی نیست و سایر واحدها را نیز شامل می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.