داوود شهرکی، روز چهارشنبه در سیزدهمن جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، افزود: هدف گذاری طرح رونق واحدهای تولیدی در سال 95 ، 253 واحد بود که 302 واحد موفق به اخذ تسهیلات شدند.
وی گفت: در تکمیل طرح های صنعتی بر اساس سامانه بهین یاب برای 42 طرح هدف گذاری شد، که تاکنون 33 طرح به بهر برداری رسید و بقیه طرح ها توجیه بهره برداری نداشت و در اولویت حمایت نیز نبود.

** مرحله نخست فولاد قاینات امسال راه اندازی می شود
وی بیان کرد: مرحله نخست پروژه فولاد قاینات طبق برنامه تا پایان سال 95 تکمیل و به بهره برداری می رسیدکه به علت برخی تغییر و تحول از جمله تغییر پیمانکار، این پروژه در حال حاضر از 83 درصد پیشرفت فیزیکی برخور دار است و امسال به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، شهرکی به پروژه در حال ساخت زغال کک طبس اشاره کرد و گفت: این پروژه اکنون تکمیل و مرداد ماه 96 افتتاح خواهد شد.
وی به هدف گذاری 200 میلیون دلاری صادرات استان در سال 95 اشاره کرد و افزود که 90 درصد این رقم معادل 179 میلیون دلار تحقق یافت، علت محقق نشدن کامل اهداف پیش بینی شده کاهش ارزش کالای صادراتی در کشورهای هدف بود.
وی ادامه داد: میزان صادرات استان از 888 هزار تن در سال 94 به 980 هزار تن در سال 95 رسید که از نظر وزنی 30 درصد افزایش داشت اما از نظر قیمت با کاهش مواجه شد.

** افزایش 40 درصدی صادرات استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: برای تامین زیرساخت بازارچه مرزی استان سال قبل اقدامات خوبی انجام شد امسال هدف گذاری برای صادرات از بازارچه ها بیشتر است، زیرساخت هایی که اعتبار آن در سال 96 تامین شده باشد، تثبیت خواهد شد.
شهرکی با بیان اینکه مجموع صادرات استان پارسال 40 درصد افزایش یافت، یادآور شد: میزان صادرات محصولات 35 درصد به لحاظ ریالی و 65 درصد از نظر وزنی افزایش یافت،این رقم نشان می دهد طرح هایی که در حوزه رونق اجرا شد به نتیجه رسید و شاهد افزایش تولید هستیم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.