« محمد راه انجام» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای ایمن سازی جمعیت دامی علیه بیماری تب مالت( بروسلوز) کار ایمن سازی از سوی این اداره و مراکز تحت نظارت دامپزشکی انجام می شود.
وی گفت: بروسلوز، نوعی بیماری عفونی واگیر و مشترک بین انسان و دام است که اثر نامطلوب فراوانی را در سلامت جامعه به جا می ‌گذارد.
وی به راه های پیشگیری از بیماری تب مالت اشاره کرد و افزود: رعایت مواردی شامل واکسیناسیون به موقع دامها، پرهیز از مصرف لبنیات خام، معدوم سازی مناسب جنین سقط شده و استفاده از دستکش، ماسک و عینک هنگام کمک به زایمان و تیمار دام می تواند تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.
به گزارش ایرنا، راه انجام اظهار کرد: با انجام واکسیناسیون، برای اطمینان از صحت عملکرد فنی گروه ها 2 تا 6 هفته پس از انجام کار از دام‌ هایی که واکسینه شدند خون گیری و آزمایش برای تعیین تیتر انجام می ‌شود.
راه انجام ادامه داد: در این طرح از 60 راس بره و بزغاله ماده خون گیری شد که پس از آزمایش مشخص شد عملکرد کیفی گروه های واکسیناسیون دامپزشکی نهبندان بالاترین میزان تیتر واکسن را داشتندکه نشانه سلامت دام منطقه است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.