فرزاد فیروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همچنین پروژه در حال ساخت پلی کلینیک تامین اجتماعی شهرستان طبس با 4 هکتار زیربنا امسال راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه این پروژه 64 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، گفت: مبلغ 100 میلیارد ریال برای ساخت آن پیش بینی شد و همین اندازه برای تجهیزات آن هزینه نیز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فیروزی، اظهار کرد: بخش درمان تامین اجتماعی در حال ارایه خدمت به بیمه شدگان و مردم به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم است.
وی عنوان کرد: در حوزه درمان مستقیم در تمام شهرستان هایی که جمعیت بیمه شده آن بالاتر از شاخص ها تعیین شده است، درمانگاه مستقل وجود دارد، در مرکز استان نیز بیمارستان شهید رحیمی و میلاد 3 به بیمه شدگان سرویس دهی می کند.
وی تصریح کرد: بخش درمان سازمان تامین اجتماعی برای بیمه شدگان فوق العاده حایز اهمیت است چرا که بخش عمده ای از خدمات رایگان ارایه می شود.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط خاص استان و وضعیت اقتصادی بیمه شدگان، درمان مستقیم نقش ویژه و جایگاه برجسته تری پیدا می کند و کمک اقتصادی به بیمه شدگان محسوب می شود.

** ارایه بیش از سه میلیون خدمت درمانی در تامین اجتماعی استان
مدیر درمان تامین اجتماعی استان افزود: سال گذشته در مجموع سه میلیون و 800 هزار مورد خدمات در بخش تامین اجتماعی استان ارایه شد که از این میزان 2 میلیون و 318 هزار مورد مربوط به خرید خدمت و درمان غیر مستقیم سازمان است.
دکتر فیروزی بیان کرد: در حوزه درمان غیر مستقیم 25 هزار و 500 خدمت بستری و 2 میلیون و 292 هزار خدمت سرپایی ارایه شد که از این عددر، 324 هزار و 500 مورد مربوط به مطب ها و ویزیت پزشکان عمومی و متخصص و یک میلیون و 968 هزار مورد مربوط به سایر مراکز بوده است.
وی عنوان کرد: در حوزه درمان مستقیم، سال گذشته یک میلیون و 474 خدمت ارایه شد که 49 درصد خدمات توسط بیمارستان شهید رحیمی بیرجند و 16 درصد توسط بیمارستان جدید حضرت ابوالفضل(ع) بیرجند ارایه شده است.
وی ادامه داد: در مجموع 10 درصد از خدمات درمان مستقیم در قاین، 12 درصد طبس، 9 درصد فردوس و نهبندان با توجه به تعداد بیمه شدگان چهار درصد از خدمات را به خود اختصاص داده است.

** بخش دیالیز بیمارستان میلاد راه اندازی می شود
وی با بیان اینکه سرویس دیالیز بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) به زودی راه اندازی می شود، گفت: همچنین بخش های بستری و جراحی و سایر خدمات در این بیمارستان بر اساس برنامه زمان بندی شده به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: سال گذشته 300 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و دستگاه های تخصصی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) هزینه شد، در حال حاضر مشغول راه اندازی سرویس های جدید در این بیمارستان هستیم.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته در مجموع ویزیت های انجام شده در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی 574 هزار با 878 مورد خدمت بود و افراد بیمه شده به طور متوسط 11.5 مرتبه از مراکز درمانی و طرف قرارداد خدمات دریافت کرده اند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه بیمارستان شهید رحیمی بیرجند سال گذشته موفق به اخذ درجه یک اعتبار بخشی شد، گفت: امسال طرح حذف نسخه های پزشکی و الکترونیکی شدن مراکز طرف قرارداد در دستور کار است.

** راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی
فیروزی با اشاره به اینکه استارت نوبت دهی اینترنتی در استان زده شد، بیان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه نوبت دهی برای پزشکان عمومی وجود ندارد، علاوه بر نوبت دهی تلفنی به صورت حضوری نیز نوبت دهی انجام می شود.
وی ادامه داد: حداقل برای هر پزشک متخصص 20 نفر از بیمارانی که در سیستم نوبت دهی قرار می گیرند مراجعه نمی کنند، با این اقدام ظرفیت نوبت دهی تکمیل شده و حق نوبت گیری دیگران ضایع می شود لذا درخواست داریم عدم مراجعه بیمار اطلاع رسانی شود.
به گفته وی، سال گذشته صدها برنامه اجرایی متنوع در زمینه بهبود شرایط فیزیکی مراکز درمانی، رفاه بیماران و سرویس های پزشکی در استان انجام شد امسال نیز بخشی از این اقدامات در حال انجام است.
هم اکنون 45 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، که در مجموع 346 هزار و 432 نفر شامل مستمری بگیر، بیمه شده اصلی و افراد تبعی تحت پوشش این سازمان هستند.
از مجموع این افراد در حال حاضر 114 هزار و 175 نفر بیمه شده اصلی و 14 هزار و 607 نفر مستمری بگیر از جمعیت 769 هزار نفری استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.