ابراهیم بازیان، روز شنبه در بازدید از مناطق محروم خراسان جنوبی برای بررسی وضعیت مسکن مددجویان کمیته امداد، افزود: هم اکنون 60 درصد مددجویان در روستاها و مناطق محروم ساکن هستند، برنامه ریزی، تخصیص بودجه، جهت گیری و اولویت ها در این مناطق با سایر مناطق کشور تفاوت خواهد داشت.
وی مسکن را یکی از ضرورت های نیازهای افراد تحت پوشش دانست و گفت: در رویکرد جدید این نهاد در حوزه مسکن نگاه مبتنی بر تاثیرگذاری خدمت در بخش های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی خانواده مددجو به عنوان یک عامل توانمندساز در کنار حوزه اشتغال مورد توجه است و رفع مشکل مسکن نیازمندان در اولویت قرار دارد.
بازیان موضوع مسکن را از خدمات راهبردی این نهاد ذکر کرد و ادامه داد: تامین مسکن مددجویان و افراد نیازمند ماموریت اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) است ، باید با کمک خیران برای تامین این نیاز مددجویان اقدام های خوبی انجام داد.

** مشکل مسکن مددجویان خراسان جنوبی سه سال آینده رفع می شود
به گفته بازیان نیاز عمده مددجویان تحت پوشش تعمیر واحدهای مسکونی است، در بسیاری منازل با تعمیر جزیی یا کلی از جمله احداث سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و توسعه فضای جانبی می‌توان مددجو را به وضعیت مطلوبی رساند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد بیان کرد: جهت گیری‌های این نهاد در بودجه سال 96 توجه بیشتر و تمرکز بر تعمیر واحدهای مسکونی مددجویان در مناطق روستایی، محروم، مرزی و شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت است.
وی افزود: با توجه به سیاست‌ها و خط مشی کمیته امداد در حوزه مسکن به سمت مشارکت‌های مردمی از محل صدقات، زکات، مشارکت‌ های نقدی و غیر نقدی برای ساخت مسکن حرکت خواهیم کرد.
وی همکاری مسئولان استان ها، شهرستان ها از جمله دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را در تخصیص زمین، واگذاری انشعاب آب ، برق و گاز و نیز ارایه خدمات و توجه خیران برای حل مشکل مسکن نیازمندان را ضروری دانست.
این مسئول یادآور شد: تامین مسکن علاوه بر توانمندسازی اقتصادی مددجویان باعث توانمندی فرهنگی و اجتماعی آنان نیز می شود.
وی با بیان اینکه سال 96 اتمام طرح های نیمه تمام مسکن مددجویان در دستور کار قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که سه تا پنج سال آینده مشکل مسکن مددجویان رفع شود، خراسان جنوبی از جمله استانی است که می توان با همکاری دستگاه های اجرایی، مشکل مسکن این افراد را در مدت سه سال آینده رفع کرد.
هم اکنون 32 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.