به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی بخشداری مرکزی شهرستان قاینات، بهمن کهن ترابی جمعه شب در همایش دهیاران بخش مرکزی قاینات افزود: دهیاران باید همکاری را در روستاها سرلوحه کار خود قرار دهند و نیز با افزایش آگاهی عمومی و انجام کارهای فرهنگی، در راستای توسعه،عمران و پیشرفت روستاها تلاش کنند.
وی گفت: موفقیت ما در گرو توجه به عمران و آبادانی روستاهاست در غیر این صورت هر چقدر اعتبارات هم زیاد شود، توسعه پایداری ایجاد نخواهد شد.
کهن ترابی در ادامه اظهار کرد: دولت یازدهم در چهار سال گذشته تلاش مضاعفی برای توسعه مناطق کمتر برخوردار داشته و قطعا در چهار سال آینده هم این رویه ادامه خواهد داشت و نیز این دولت یکی از اولویت های خود را برای کاهش فاصله بین نقاط کمتر توسعه یافته و توسعه یافته، ادامه خواهد داد و ما هم به عنوان نماینده دولت در شهرستان همین رویه را در دستور کار قرار می دهیم.
بخشدار مرکزی قاینات هم در این مراسم گفت: دهیاری نهادی برخواسته از عزم و اراده مردم است که با مشکلات مردم در کنار شوراها آشنایی بیشتری پیدا می کنند و برای حل مشکلات مردمی با کمک شوراها اقدام می کنند.
مجید بیگی اظهار کرد: دولت یازدهم توجه ویژه ای به دهیاری ها و رشد و توسعه روستایی داشته است به طوری که شاهد سه برابر شدن اعتبارات دهیاری ها در این دولت بودیم و امیدواریم این رشد در دولت دوازدهم نیز ادامه داشته باشد.
وی تصریح کرد: بیش از 33 هزار نهاد دهیاری در کل کشور تاسیس شده، که سهم بخشداری مرکزی قاینات 64دهیاری است که چهار دهیار در این روستاها به صورت تمام وقت فعالیت می کنند و 60 دهیار دیگر پاره وقت هستند.
بیکی در ادامه گفت: در سال 94 با پیگیری های انجام شده حقوق و بیمه دهیاری ها مرتفع شد و همه دهیاران بر اساس تعداد روز کاری بیمه شدند و حقوق نیز براساس قانون کار پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس دهیاری ها 100 هزار میلیارد ریال به دهیاری های کل کشور تزریق شده است، گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت به توسعه روستایی بیش از70 درصد اعتبارات تخصیص یافته در دولت یازدهم بوده است.
بخشدار مرکزی قاینات افزود: در سه سال و نیم گذشته در بخش مرکزی 200 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 32میلیارد ریال اجرا شد که در مقایسه با مدت مشابه رشد سه برابری داشته است.
در پایان این مراسم از هفت دهیار نمونه بخش مرکزی قاینان تجلیل شد.
شهرستان قاینات با سه بخش مرکزی ، سده و نیمبلوک در شمال استان خراسان جنوبی قرار دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
* 7218 * 6054* خبرنگار - محمد امین زرگر * انتشاردهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.