سردار حمید حسام شامگاه چهارشنبه شب در مراسم بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در بیرجند، افزود: جنگ برکات بزرگی داشت ، امروز می توان آن را در جبهه های مقاومت در لبنان و سوریه و دیگر کشور های مظلوم جهان رصد کرد.
وی ادامه داد: رزمنده ها در این دوران الهی به درجه ای از اخلاص رسیدند، در کمتر زمان و مکانی می شود نمونه ای از آن را یافت، این در حالی است، اگر آن اخلاص ها بعد از آن دوران طلایی به طور کامل حفظ می شد شاید با بسیاری از آسیب هایی که بعضا امروز با آن مواجه هستیم روبه رو نمی شدیم.
در این مراسم که جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس خراسان جنوبی حضور داشتند، حسام، اظهار کرد: شهدا ، ایثارگران و رزمندگان در دفاع مقدس سیر و سفری از خود به سوی خدا کردند و به درجه ای از عرفان رسیدند که عالم را متحیر کردند.
به گفته وی امروزه توجه به خانواده ها و شهیدان زنده ای که دنباله رو راه برادران شهیدشان بودند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم باید فرهنگ سازی شود، این بزرگواران غریبانه زندگی نکنند.
وی با اشاره به اینکه جانبازان شیمیایی واقعا رنج می کشند، عنوان کرد: کتاب وقتی مهتاب گم شد برگرفته از خاطره جانباز بی ادعا و وارسته است از 16 سالگی پا به عرصه جنگ حق علیه باطل می گذارد و تبدیل به تصویری تکامل یافته از عرفان معنوی می شود.
وی تصریح کرد: « علی خوش لفظ » متولد 1343 از همرزمان حاج احمد متوسلیان است با توجه به ویژگی های شخصیتی که داشت در بخش اطلاعات عملیات جنگ یعنی پیشانی حادثه در جنگ فعالیت می کرد.
وی ادامه داد: خوش لفظ شهید زنده ای است، تمام جنگ را با خود به یادگار دارد و مهمترین آنها صدمه شیمیایی است که حتی نام آن هم در جهان غریبانه مانده است.
این فعال اهل قلم، اضافه کرد: در سفری که به مناسبت ششم آگوست سالروز بمباران شیمیایی هیروشیما به ژاپن داشت، به این نتیجه رسید در فرامرزها خیلی ها اصلا از بمباران شیمیایی در ایران خبر ندارند.
حسام اظهار کرد: این در حالی است مردم ژاپن از نظر اطلاع رسانی و رسانه ای بسیار آگاه هستند اما خفقان رسانه ای در آن زمان باعث شد، حتی این مظلومیت رزمنده های ایرانی از چشم جهانیان دور بماند.
به گفته وی مهم تر از همه این است حتی تعداد تلف شدگان هیروشیما از بمباران در ایران کمتر است و اگر یک صدم این اتفاق متوجه غربی ها می شد گوش فلک را کر می کردند.
وی تاکید کرد: در زمانه ای که در مراسم محکومیت حمله های شیمیایی خود دست اندرکاران آن حضور دارند باید آگاه باشیم، زیرا در جامعه ای زندگی می کنیم، حقایق بسیار گم و کمیاب هستند.
کتاب مهتاب گم شد، از جمله کتاب های ارزشی- حماسی است که به تقریظ مقام معظم رهبری رسیده است.
علی خوش لفظ هم اکنون به دلیل عوارض زیانبار شیمیایی در یکی از بیمارستان های آلمان بستری است.
مردم خراسان جنوبی در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر اینکه 2 هزار و 100 شهید تقدیم انقلاب کردند، در حال حاضر چهار هزار و 500 جانباز و 240 آزاده دارند، و میزبان 120شهید گمنام دفاع مقدس نیز هستند که در 45 منطقه به خاک سپرده شدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*3215*2047*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.