مجتبی نوروزی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز شهرداری و دهیاری ها(14 تیرماه) افزود : این پروژه ها برای بهسازی و زیباسازی و خدمت رسانی به مردم در سال جاری از سوی شهرداری به شورای اسلامی پیشنهاد شد که در صورت تصویب ، اجرایی شود.
وی افزود : اعتبار پیشنهادی برای انجام این پروژه ها 151 میلیارد ریال مصوب شد که در سه ماهه گذشته 23 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.
شهردار قاین با اشاره به اینکه کمک دولت تنها به طرح هایی که مطالعه آن انجام شده باشد تعلق می گیرد ، اظهار کرد: در سال جاری طراحی و مطالعه به صورت جدی در دستور کار شهرداری است و مطالعه طرح های پسماند ، زیست محیطی و تفکیک زباله از مبدأ ، طرح گردشگری و ... شروع شده است.
نوروزی اظهار کرد : اعتبار مصوب شهرداری قاین در سال 1395 افزون بر 151 میلیارد ریال بود که در این راستا 186 میلیارد و 500 میلیون ریال عملکرد شهرداری بود.
وی افزود : اجرای زیرسازی، آسفالت ، لکه گیری و روکش خیابان های اصلی و کوچه های سطح شهر با 160 هزارمتر مربع و اعتبار 56 میلیارد ریال انجام شده است.
نوروزی در خصوص سایر فعالیت ها و خدمات ارایه شده توسط شهرداری در سال گذشته یادآور شد : برگزاری جلسات کمیسیون ماده 100 ، صدور پروانه و پایان کار ، بهسازی پارک ها و فضای سبز ، اجرای جدول گذاری و کانیوو ، همکاری در برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی و ..... از مهم ترین فعالیت های شهرداری است.
وی در خصوص بافت فرسوده و ناکارآمد شهر قاین گفت : مشکل اساسی ما جهت ارایه خدمات در بافت مرکری شهر کمبود زمین است که در این قسمت از شهر به دنبال فراهم کردن زیرساخت ها هستیم طوریکه در سال گذشته اولویت در بازگشایی و جمع آوری آب های سطحی در بافت فرسوده بود.
نوروزی در رابطه با لزوم تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر گفت : شهردار منتخب شورای اسلامی شهر است و قطعا تخریب شهردار تخریب شورا و تخریب شورا نیز تخریب شهردار خواهد بود و در دوره گذشته شوراهای اسلامی تعامل ما با اکثریت شورا خوب بود هر چند اختلاف نظر در بحث های مدیریتی امری عادی است.
شهردار قاین افزود : انتظار از اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر این است که با دید منفی نسبت به مجموعه شهرداری نگاه نکنند.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
* 7218 * 2047* خبرنگار - محمد امین زرگر * انتشاردهنده - عباسقلی اشکور جیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.