هاشم ولی پور مطلق روز یکشنبه در اولین شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال 1396، افزود: با توجه به تعدد حوزه ها در بخش کشاورزی، روابط عمومی ها در این سازمان باید کاملا تخصصی عمل کنند.
وی ادامه داد: آگاه سازی، حضور به موقع، توجیه برخی کمبودها، رفع نگاه های منفی و ارتباط مناسب بین بخشی با سایر اداره های ذی ربط، مهمترین فعالیت روابط عمومی ها می تواند باشد و فعالان این بخش در واقع باید به عنوان یک سازمان فعالیت کنند.
وی با تاکید به لزوم ایجاد ارتباط دو سویه میان نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی با روابط عمومی سازمان ها و نهادهای دولتی و حتی بخش خصوصی، اظهار کرد: اطلاعات عمومی قوی در بین فعالان روابط عمومی یک اصل اساسی است و باید سعی شود با بالا بردن اطلاعات در همه حوزه های کشاورزی، گزارش های مدون و دقیقی به مردم ارایه شود.
وی اضافه کرد: روابط عمومی ها باید با مشاوره کارساز، نقش تعیین کننده ای در روند اجرایی مدیران داشته باشند زیرا بدون شک هر مدیری با تصویری صحیح از حوزه های پیرامونش عملکرد بهتری را ارایه خواهد کرد.

** فعالیت در حوزه کشاورزی/ نیازمند افراد متخصص
حامد عارف نیا ، رئیس ادراه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشت فعالیت در حوزه کشاورزی را نیازمند حضور افراد متخصص و کاردان دانست و افزود: در حوزه های مختلف کشاورزی با بحث سلامت مردم روبه رو هستیم و این مهم بسیار حایز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه همدلی و همراهی بین دستگاه های اجرایی می تواند نقش تعیین کننده ای در سلامت جامعه داشته باشد، عنوان کرد: همراهی و همکاری روابط عمومی های این سازمان و اداره های تابعه باعث خواهد شد که گامی مثبت در این زمینه برداشته شود.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدام های مثبت روابط عمومی ها، ارتباط تنگاتنک با رسانه هاست زیرا این همکاری رابطه دستگاه ها با مردم را به هم نزدیک می کند و مردم در جامعه راحت تر با نهادها ارتباط برقرار می کنند.
به گفته وی در این شورا که به صورت ماهانه برگزار خواهد شد، سعی می شود مسایل مربوط به بخش کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا با هم افزایی بین دستگاه های ذی ربط مشکل های پیش رو رفع شود.
وی تاکید کرد: ایجاد تقویم رسانه ای در هر مجموعه باعث روابط موثر و تنگاتنکی بین ارباب رسانه ها و مدیران روابط عمومی ها خواهد شد پس تمام مدیران باید در تهیه این تقویم اقدام کنند.
وی تصریح کرد: برای قوت گرفتن این همکاری سعی خواهد شد در هر جلسه شورا نماینده یکی از خبرگزاری ها به عنوان مدعو شرکت کنند و به ارایه پیشنهادهایی در این زمینه بپردازد.
وی عنوان کرد: 35 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است و چندین رتبه برتر ملی هم مربوط به محصول این بخش است، می طلبد با همکاری و همراهی بیشتر گام های مثبتی در زمینه کشاورزی که به نوعی با فرهنگ مردم عجین شده است، برداشته شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.