به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی افزود: با توجه به ارتباطی که بین دستگاه های اجرایی و قضایی وجود دارد باید تلاش کنیم تا از طریق هم افزایی و هم پوشانی هایی که در این زمینه صورت می گیرد، منافع بیشتری نصیب مردم شده و کار آنان در نهایت تسهیل و تسریع شود.
وی با بیان اینکه بخشی از پرونده های تشکیل شده در دستگاه های قضایی مربوط به دستگاه های اجرایی است، عنوان کرد: بخشی از این پرونده ها ناشی از کمبود و یا نبود اطلاع و اشراف نسبت به قوانین و بخشی دیگر نیز به دلیل تنگناهای مالی و اعتباری است که در سطح دستگاه ها وجود داشته است.
پرویزی، با اشاره اینکه باید بین تخلف و سوء استفاده های مالی و اداری تفاوت قایل بود، افزود: ممکن است مدیران به دلایل مختلف از جمله کمک به مردم و یا رفع برخی موانع اداری در هزینه کرد اعتبار ها مجبور به تخلف شده و یا اقداماتی در این زمینه صورت دهند.
وی به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع اعضای شورای قضایی استان، کار در قوه قضاییه را سخت و حساس دانست و ادامه داد: مسئولین مربوط باید بین این اقدام و سوء استفاده های مالی که در نهایت به فساد اداری منجر می شود تفاوت قایل شوند تا شهامت و جسارت کار و اقدام از مدیران گرفته نشود.
وی ادامه داد: بخشی از مشکلاتی که در این زمینه صورت می گیرد ناشی از ضعف قانونی و یا خلاهایی است که در حوزه قانونگذاری وجود دارد که باید همه تلاش کنیم تا این موانع به خوبی به سطوح بالاتر منعکس و زمینه های رفع آنها در مجلس شورای اسلامی فراهم شود.
استاندارخراسان جنوبی، با بیان اینکه باید روزنه های فساد خیز و یا زمینه های بروز فساد اداری و مالی شناسایی و بسته شوند، افزود: علاوه بر این باید با متخلفین و کسانی که به دنبال سوء استفاده هستند بدون اغماض و با جدیت تمام برخورد شود.
پرویزی، به موضوع منابع طبیعی به عنوان یک نمونه در این رابطه اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا بین زمین خواران ، دلالان و واسطه گران زمین و نیز کشاورزان و دامداران واقعی که به دنبال آباد کردن زمین های زراعی و یا بیابان زدایی هستند تفاوت قایل شویم تا زمینه های نگهداشت جمعیت در نقاط روستایی که از جمله سیاست های مهم دولت نیز است بیش از پیش فراهم شود.
وی پیشگیری از وقوع جرم را مهمترین راه کاهش تخلفات و جرایم دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا از طریق افزایش نظارت ها و کاهش پرونده های ورودی، زمینه های رسیدگی راحت تر و بهتر به پرونده های قضایی را فراهم کنیم.
وی به آثار بسیار نامطلوب جرایم و تخلف های مالی و اداری در سطح جامعه اشاره کرد افزود: تخلف و جرایمی که در حوزه های مالی و فساد اداری اتفاق می افتد دارای آثار بسیار نامناسب و بدی است که آثار آن را می توان تا سال ها بعد از آن نیز در جامعه مشاهده کرد؛ چرا که این امور موجب می شوند تا مردم نسبت به نظام و مسئولین در بخش های مختلف بدبین شوند.
وی ادامه داد: در حوزه تامین آب به عنوان یک نیاز اصلی و اساسی استان تاکنون پیگیری ها و اقدامات زیادی صورت گرفته و تمام راه های تامین آب مورد نیاز استان به طور جد در دست پیگیری است و تاکنون به نتایج بسیار خوبی نیز در این بخش دست پیدا کرده ایم.
پرویزی، خراسان جنوبی را دارای معادن بسیار غنی دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت تهیه اطلس معدنی استان بود که در صورت تهیه اطلس معدنی استان بزرگ ترین خدمت به توسعه سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی استان خواهد بود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 800 میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است، افزود: تاکنون بیش از 250 کیلومتر خط پرواز هوایی به منظور کشف معادن استان به انجام رسیده که اقدامی مهم و در خور است.

** پرونده انتخابات در استان بسته شده است.
استاندار خراسان جنوبی، در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اشاره کرد و افزود: وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات، زمینه سازی به منظور حضور باشکوه مردم در انتخابات بود و بعد از پایان انتخابات پرونده انتخابات از نگاه ما در استان بسته شده است.
پرویزی، با اشاره به اینکه بعد از انتخابات رقابت ها باید به رفاقت تبدیل شود افزود: انتخابات حقی است که نظام و انقلاب اسلامی برای تمامی آحاد مختلف جامعه ایجاد کرده است و هر کس به هر نحو که دلخواه خودش است می تواند از آن استفاده کند.
وی با بیان اینکه به هیچ وجه تحمل نخواهیم کرد که نگاه دوگانه ای به خاطر نوع انتخاب افراد در استان شکل بگیرد، اظهار کرد: اگر غیر از این اتفاق دیگری بیافتد دهن کجی به نظام و ارزش های اسلامی و انقلابی خواهد بود.
در این جلسه جمعی از مدیران مربوط در حوزه قضایی استان به ارایه نقطه نظر دیدگاه ها و مسایل و مشکلات خود در حوزه های مختلف کاری پرداختند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.