محمد بشیری زاده، روز یکشنبه در جلسه هماهنگی اوقات فراغت شهرستان، افزود: در برنامه ریزی برنامه های اوقاغت فراغت کمیت برنامه ها مهم نیست بلکه کیفیت امور از اهمیت اساسی برخوردار است، براین اساس باید برنامه ریزی مدون و مفیدی برای ایام فراغت از تحصیل این قشر آینده ساز جامعه انجام شود.
به گفته وی باید برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود که از موازی کاری در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان و سایر افراد جامعه جلوگیری شود.
وی اظهارکرد: دانش آموزان سرمایه های اجتماعی هستند، باید زمینه را برای توانمند سازی و شکوفایی استعدادهای این قشر از اجتماع با برنامه ریزی صحیح و اصولی ایجاد کرد.
وی افزود: با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید تلاش شود تا برنامه های غنی سازی اوقات فراغت شهرستان در این راستا برنامه ریزی شود.
وی خواستار توزیع عادلانه پایگاه های اوقات فراغت در شهرها و روستاها برای بهره مندی اکثر دانش آموزان شد و اضافه کرد: هیچ دانش آموزی نباید به دلیل نداشتن هزینه، از شرکت در این پایگاه ها محروم بماند.
وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی های اخیر باید مسئولان متولی نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی در روستاها اقدام کنند و بر روند برگزاری هرچه بهتر کلاسها نظارت کنند، گفت: باید آموزش های صنایع دستی در روستاها باعث اشتغال شود.
مدیر آموزش و پرورش درمیان هم از راه اندازی 9 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان در شهرستان خبرداد و افزود: تاکنون دانش آموزان در 13 کلاس آموزشی مختلف برای گذاراندن اوقات فراغت خود ثبت نام کردند.
حسین مهران فر، گفت: تاکنون دانش آموزان 24 مدرسه شهرستان برای شرکت در اردوی جهاد سازندگی دانش آموزی اعلام آمادگی کرده اند، طی چند سال گذشته اقدامات خوبی در راستای تعمیر وسایل فرسوده و رنگ آمیزی مدارس انجام شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان گفت: 35 پایگاه بسیج برای برنامه ریزی اوقات فراغت دانش آموزان در این شهرستان پیش بینی شده است.
سرگرد حسین خدادادی از برگزاری اردوی جهاد سازندگی دانش آموزان در 24 مدرسه شهرستان خبرداد و گفت: در اجرای این طرح هزار و 500 دانش آموزان با مجموعه بسیج شهرستان همکاری دارند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.