عباس جرجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال گذشته ناحیه صنعتی آیسک با مساحت 47 هکتار به مجموعه ناحیه های شهرک صنعتی استان افزوده شد که عملیات زیرساخت آن در صورت تامین اعتبار از سوی فرمانداری، آغاز می شود.
وی ادامه داد: اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان به 2 هزار و 217 هکتار افزایش یافت و به زمینه های صنعتی استان افزوده شد.
وی با اشاره به وجود 551 قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان، عنوان کرد: تاکنون 356 هکتار اراضی واگذار شده است و 321 واحد پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.
به گزارش ایرنا جرجانی اظهار کرد: سال 95، پروژه تصفیه خانه قاین به بهره برداری رسید و واحدهای تولیدی در حال وصل شدن به شبکه فاضلاب هستند و با این مهم مشکلی که از نظر عوارض صنعتی واحدهای صنعتی در این شهر بود رفع شد.
وی یادآور شد: عملیات ساختمانی ساختمان کسب و کار شهرک صنعتی بیرجند به پایان رسید و در حال تجهیز است، چهار واحد متقاضی مشاور پایان تیرماه جاری مستقر و خدمات مورد نیاز را به واحدهای تولیدی ارایه خواهند کرد.

** برگزاری 26 تور صنعتی در استان
وی به برگزاری تورهای صنعتی در سال 95 اشاره کرد و گفت: از زمان تاسیس استان خراسان جنوبی در سال 83 تاکنون 26 تور صنعتی برگزار شد که پنج مورد مربوط به سال قبل است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، هدف از برگزاری تورهای صنعتی را، آشنایی واحدهای صنعتی با صنایع بزرگ، ایجاد انگیزه برای رقابت، ارتباط گیری واحدها با یکدیگر و استفاده از تجربه های واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ دانست.
جرجانی افزود: تا پایان سال گذشته، 172 دوره های آموزشی برای 915 نفر از فعالان واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی استان در قالب 15 هزار و 300 نفر ساعت برگزار شد.

** واگذاری زمین های شهرک صنعتی با قیمت مصوب سال 94
وی با بیان اینکه امسال قیمت زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی با قیمت مصوب سال 94 واگذار می شود، تاکید کرد: در برخی شهرک ها که تقاضا محور نبود، مبلغ نقدینگی تا پنج درصد کاهش داده شد و زمان پرداخت اقساط تا 48 ماه افزایش یافت تا سرمایه گذاران جدید جذب شود.
وی اظهار کرد: بر اساس تعاملی که با بانک های عامل بر اساس دستور مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید در زمینه رونق واحدهای تولیدی ایجاد شد، پنج واحد تولیدی که سال های گذشته به هر دلیلی تعطیل شده بودند، به سرمایه گذار جدید واگذار شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.