مسعود قلی زاده، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با مشارکت سرمایه گذارانی از کشورهای آفریقای جنوبی و کره جنوبی نیروگاه با حدود 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینی به مساحت 15 هکتار ساخته می شود و عملیات اجرایی آن چند ماه آینده شروع می شود.
وی به اعلام آمادگی سرمایه گذار خارجی برای افزایش و گسترش ظرفیت نیروگاه در فازهای بعدی اشاره کرد و یادآور شدکه با فضای امنیت ؛ آرامشی و عقلانیتی که پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بوجود آمد، شاهد رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی و در نتیجه افزایش فرصت های شغلی خواهیم بود.
وی به پایان طرح مطالعاتی این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: برق تولیدی به صورت تضمینی توسط دولت خریداری خواهد شد
قلی زاده با انتقاد از برخی از قوانینی که برای تنگ کردن فضای سرمایه گذاری و خلاقیت در گذشته وضع شد، افزود: بایستی نسبت به تسهیل روند سرمایه گذاری در تمام بخش ها اقدام شود در غیر این صورت سرمایه گذاران به مکان های دیگری خواهند رفت و این امر با سیاست های اشتغالزایی در تناقض هست.
معاون فرمانداری خوسف تعداد اشتغال مستیقیم این طرح را 50 نفر در دوره ساخت و 10 نفر پس از اتمام پروژه دانست و افزود: عملیات ساخت پروژه توسط شرکت ایتالیایی اجرا خواهد شد.
وی افزود: امروز به همراه سرمایه گذاران خارجی از محل احداث نیروگاه بازدید شد و با توجه به پتانسیل های منطقه و فراهم بودن شرایط قول های خوبی در خصوص راه اندازی نیروگاه طبق برنامه زمان بندی شده دریافت کردیم و این اطمینان به سرمایه گذاران داده شد که از تمام امکانات برای حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در شهرستان خوسف استفاده خواهیم کرد.
وی به پیگیری های استاندار خراسان جنوبی و فرماندار خوسف برای جذب سرمایه گذارهای خارجی در شهرستان اشاره کرد و افزود: چند طرح مشابه نیز در اندازه های کوچکتر توسط سرمایه گذاران داخلی در حال اخذ مجوزهای است که عملیات اجرایی این پروژه ها نیز در آینده انجام خواهد شد.
س.ا.م.ن*2047* تنظیم و انتشار-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.