محمد فرهادی روز پنجشنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان افزود: برای ارتقای راه های استان جذب اعتبار ملی در دستور کار اداره کل های مربوط باشد.
وی گفت: با اتمام ماه مبارک رمضان و پایان سال تحصیلی، فصل مسافرت های تابستانی آغاز می شود و شاهد موج سفرهای تابستانی در جاده های درون و برون شهری استان خواهیم بود، نیاز است اقداماتی برای کاهش ترافیک و میزان تصادفات انجام شود.
وی به همکاری و هماهنگی دستگاه های مربوط به شورای هماهنگی ترافیک و حمل و نقل استان تاکید کرد و گفت: مجموعه پلیس راه و راهنمایی رانندگی، حمل و نقل پایانه ها، شهرداری، راه و شهرسازی و ...نصب تابلوهای ضروری در معابر شهری و راه ها، اصلاح، مرمت، شستشو، روشنایی معابر، نصب تابلوهای هشدار و ... را در اولویت کار قرار دهند .
به گزارش ایرنا، فرهادی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که بعضا هنگام تردد و مسافرت های برون شهری بروز می کند، استفاده از خودروهای عمومی دولتی است که تاکید می شود با مجوز حمل و نقل و راهداری این مهم انجام شود در غیر این صورت بدون هماهنگی این وسایل نقلیه امکان تردد در جاده های استان نخواهند داشت.
وی عنوان کرد: استقرار نیروهای امدادی و هماهنگی بین تمام مجموعه های خدمت رسان از جمله پلیس راه، جمعیت هلال احمر و اورژانس اهمیت زیادی دارد، باید تداوم یابد.
وی بر آماده سازی محیط پایانه های مسافربری در شهرها تاکید کرد و گفت: همچنین مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی به گونه ای برنامه ریزی شود تا مسافران از شرایط پیش بینی شده به نحو مطلوب استفاده کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی آمادگی لازم برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر در شهر و پمپ های سوخت جاده ای داشته باشند.
فرهادی اظهار کرد: میان شهرداری ها حمل و نقل جاده ای و میراث فرهنگی برای ایجاد بازارچه های صنایع دستی در مبادی ورودی شهر هماهنگی لازم ایجاد شود این امر نه تنها به اقتصاد منطقه و فروش صنایع دستی استان کمک می کند بلکه انگیزه ای برای استراحت رانندگان و کاهش تصادفات است.
وی با بیان اینکه بازگشایی 17 کیلومتر از باند دوم محور بیرجند – قاین که آماده آسفالت است باید در دستور ویژه قرار بگیرد، عنوان کرد: مکان هایی که امکان دارد با حداقل ضوابط بازگشایی موقت شود، این به معنای تحویل راه نیست.
وی ادامه داد: پیمانکار و دستگاه اجرایی موظف هستند محور باند دوم را با نصب علایم کامل تحویل بدهند اما از آنجایی که بازگشایی محور به بهبود امنیت و تردد مسافران کمک می کند حتما در دستور کار قرار بگیرد.
وی یادآور شد: تعداد 10 دستگاه خودروی کنترل نامحسوس توسط راهداری در اختیار پلیس راه استان گذاشته شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.