جواد خامسان روز پنجشنبه در دومین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان افزود: طرح امداد و نجات تابستانی جمعیت هلال احمر با حضور 120 نجاتگر در استان آغاز شد.
وی با بیان اینکه 26 دستگاه آمبولانس و 16 دستگاه خودروی نجات در پایگاه های امداد جاده ای استان مستقر شد، گفت: در مدت اجرای طرح تابستانی،11 خودروی نجات تیپ 2، چهار خودروی نجات تیپ یک و یک خودروی نجات استیجاری در سرایان مستقر است.
وی با بیان اینکه در مجموع 11 هزار و 280 نفر روز نجاتگر در مدت 94 روز در اجرای طرح تابستانی انجام وظیفه خواهند کرد، افزود: همچنین پست های سیار در قاین، فردوس، بشرویه و کوهستان بیرجند مستقر خواهند بود.
به گفته خامسان، ارایه خدمات امدادی و کمک های اولیه، نجات مصدومان در تصادف های احتمالی، اسکان مسافران در راه مانده و کمک به حادثه دیدگان و آسیب دیدگان از جمله مهم ترین وظایف جمعیت هلال احمر در این روزهاست.
وی عنوان کرد: در حال حاضر هزار و 342 امدادگر مرد و هزار و 54 امدادگر زن در جمعیت هلال احمر استان مشغول ارایه خدمات رسانی هستند.
وی به وقوع 2 هزار و 925 حادثه سال گذشته در استان اشاره کرد و افزود: در این مدت مجموع حادثه دیدگان 19 هزار و 602 نفر، آسیب دیده 19 هزار و 342 نفر، نجات یافتگان 2 هزار و 195 نفر و اسکان داده شده 2 هزار و 798 نفر بودند.
وی مجموع تیم های عملیاتی اعزام شده را سه هزار و 725 مورد برشمرد و یادآور شد: همچنین در این مدت 2 هزار و 568 دستگاه آمبولانس اعزام شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، ساخت آشیانه بالگرد را یکی از نیازهای ضروری استان دانست و گفت: با توجه به گستردگی پهنه جغرافیایی استان، شرایط جغرافیایی مستعد وقوع حوادث و استان معین استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی ساخت آشیانه بالگرد در مرکز استان برای ارایه خدمت مناسب به مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.
خامسان اضافه کرد: سال گذشته مبلغی برای آغاز کار ایجاد آشیانه بالگرد در مرکز استان اختصاص یافت ، پیگیری های لازم نیز در خصوص انجام شد.
وی ایجاد مرکز « آنست» را از دیگر نیازهای جمعیت هلال احمر استان دانست و گفت: در حال حاضر این جمعیت با داشتن 2 قلاده سگ به همراه 2 مربی مجرب بدون ساختمان و اکنون در کانکس مستقر است.
وی بر ضرورت ساخت سایت امداد و نجات استان تاکید کرد و افزود: مراحل تملک زمین، حصارکشی و اجرای سوله های انبار انجام شد اما به دلیل نبود ردیف اعتباری از پیشرفت فیزیکی پایینی برخوردار است.
وی با تاکید به ضرورت تجهیز و بازسازی تجهیزات ست های خودروهای نجات، اظهارکرد: اکنون از 22 پایگاه امدادی، تعداد 11 پایگاه ست نجات مستقر دارند اما تاکنون این امر مهم مورد توجه قرار نگرفته است، ست های کوچکی در آمبولانس ها مستقر شد اما خیلی از مواقع پاسخگو نیست.
وی با بیان اینکه هر پایگاه باید مجهز به یک ست خودروی نجات باشد، عنوان کرد: برای تامین هر ست نجات حدود 2 میلیارد ریال بودجه نیاز است، در این زمینه در استان با مشکلات زیادی مواجه هستیم که امید است هر چه زودتر برای تامین ست های نجات در استان چاره اندیشی شود.
وی، تجهیز ارتباطات و مرکز EOC با سازمان پایانه های استان، تبدیل پایگاه های موقت مزیتی - چاه داشی، نایبند به دایم و تامین 10 دستگاه خودروی نجات، تامین خودروهای سنگین، تامین تجهیزات امداد و نجات در سیلاب، ایجاد پایگاه های کوهستانی در باقران بیرجند و بوذرجمهر قاین را از دیگر ضرورت های استان دانست.
وی با بیان اینکه برای توسعه سیستم مخابرات و ارتباطات رادیویی استان حدود یک میلیارد و 300 میلیون ریال بودجه نیاز است، گفت: همچنین برای تجهیز خودروهای امدادی به سیستم رهیاب و ردیاب یک میلیارد ریال نیاز است.
خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.
جمعیت استان بر اساس سرشماری آبان ماه 95، 769هزار نفر است که 59درصد در 28شهر و بقیه در روستاها(20تا 100خانوار) و آبادی( 1تا 19خانوار) زندگی می کنند.
این استان با داشتن 17هزار و 500کیلومتر راه و قرار داشتن 2کریدور از 10کریدور اصلی کشور در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب غرب کشور به مشهد مقدس قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.