علی قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: خودسازی دانشجویان هدف اصلی اعزام این گروه ها به مناطق محروم است و دانشجویان با خدمت رسانی به مردم خود واقعیت ها را پیدا می کنند.
وی خدمت به محرومان جامعه، پرورش نیروهای انقلابی و همطراز با نظام ، ایجاد روحیه امید و نشاط در مناطق محروم و کارآمد سازی بسیج در کمک به محرومان را از دیگر اهداف اعزام نیروهای جهادی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، قاسمی ورود به عرصه های فرهنگی، علمی آموزشی، عمرانی، بهداشت و درمان، کشاورزی و اشتغالزایی را از مهمترین عرصه های مورد توجه دانشجویان در گروه های جهادی بیان کرد.
وی افزود: دانشجویان سعی دارند با مفید واقع شدن در این عرصه ها نقش بسزایی را در بحث محرومیت زدایی ایفا کنند.
به گفته وی برگزاری کلاس های آموزشی، برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب، اصلاح الگوی مصرف، اعتیاد و ... از فعالیت های مربوط به عرصه های علمی ، و برگزاری کلاس های آموزشی، قرآنی، احکام، کنکور و دروس تربیتی از مهم ترین فعالیت های دانشجویان جهادی در عرصه های علمی آموزشی در این مناطق است.
وی اظهار کرد: ساخت مسجد، پایگاه های بسیج، خانه عالم و بازسازی خانه مستمندان از محوری ترین فعالیت ها در عرصه عمرانی و ویزیت رایگان بیماران، دندانپزشکی، ارایه داروی رایگان و ... از فعالیت های عرصه بهداشت و درمان در این بخش است.
وی تصریح کرد: دانشجویان گروه های جهادی در عرصه های کشاورزی به ترویج کشاورزی و کمک به برداشت محصول کشاورزان می پردازند و برای توانمند سازی این مناطق با برگزاری کلاس هایی همچون خیاطی، گلدوزی، قالی بافی، پرورش قارچ و ... در عرصه های اشتغالزایی فعالیت می کنند.
مسئول بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه دانشجویان با حضور در مناطق محروم به شناسایی و بررسی مشکل محرومان می پردازند، اظهار کرد: این مباحث جمع آوری می شوند و در قالب گروه های مطالبه گری از مسئولان خواسته می شود تا به این موارد رسیدگی کنند.
به گفته وی در اردو های جهادی سال 96 علاوه بر حضور روحانی به عنوان کارشناس امور مذهبی در بحث بصیرت افزایی، یک کارشناس کشاورزی هم همراه با گروه ها خواهد بود تا با شناسایی پتانسیل های موجود در هر منطقه به مشکل هم رسیدگی شود.
قاسمی با بیان اینکه حضور و بازدید مسئولان استان و شهرستان هم عامل موثری برای ادامه خدمت به محرومان است، افزود: این حضورها می تواند مهر تاییدی به بحث محرومیت زدایی و خداقوت به دانشجویان جهادی باشد.
وی همچنین از اعزام 20 دانشجو به دوره های 50 روزه طرح ولایت در تیر ماه 96 به مشهد خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم حضور دانشجویان استانی در این طرح کشوری مثمر ثمر واقع شود.
وی افزود: حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی روز قدس برگ زرینی دیگر در دفترچه انقلاب خواهد بود و دانشجویان هم همانند گذشته در این راهپیمایی حضور می یابند و با حضور خود مشتی سهمگین بر پیشانی آمریکا و اسراییل خواهند زد.
50 درصد از دانشجویان خراسان جنوبی عضو عادی و فعال بسیج دانشجویی هستند.
در سال 95 ، 652 دانشجو در قالب اردوهای 10 روزه و 297 دانشجو در قالب گروه های جهادی یک تا سه روزه در مناطق محروم برای خدمت رسانی به محرومان حضور یافتند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.