موسی سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا از کاشت ردیفی پنبه با آبیاری تیپ برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و افزود: کاشت ردیفی پنبه به منظور کاهش مصرف آب امسال در سطح چهار هکتار از اراضی این شهرستان انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه افزایش تولید در بخش کشاورزی با بهره گیری از روش های سنتی کشاورزی امکان پذیر نیست، گفت: با استفاده از روش سنتی هر ساله خسارات زیادی به محصول کشاورزان وارد می شود.
وی در ارتباط با جذب تسهیلات مکانیزاسیون در سرایان یادآور شد: از سال 92 تاکنون چهار خط اعتباری مکانیزاسیون با هدف نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان ابلاغ شده است.
به گزارش ایرنا سلیمانی ادامه داد: با جذب این بودجه، انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی مانند تراکتور، لودر، چیزل، ریزدانه کار کلزا، تیلر و غیره از این محل خط اعتباری خریداری شد و به ناوگان مکانیزاسیون شهرستان افزوده شده است.

** انجام کشت فرا منطقه ای توسط جهاد کشاورزی سرایان
وی به انجام کشت فراسرزمینی جهاد کشاورزی استان در کشور قزاقستان اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان سرایان نیز به دنبال کشت فرا منطقه ای است، در این زمینه بازدیدهایی از برخی مناطق کشور انجام، رایزنی و هماهنگی های لازم نیز انجام شده که امید است به زودی این مهم محقق شود.
وی در ارتباط با تغییر الگوی کشت منطقه عنوان کرد: نخستین باغ الگویی گل محمدی امسال در شهر سه قلعه احداث شد، در این زمینه ابتدا باید کارشناسان اقلیم شهرستان را شناسایی و سپس در خصوص کاشت محصولات جایگزین اقدام کنند.
مدیر جهاد کشاورزی سرایان با توصیه به کشاورزان افزود: تنها آندسته از کشاورزانی نسبت به کشت جایگزین اقدام کنند که باغ آنها از بین رفته یا محصول تولیدی آنها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.
سلیمانی با اشاره به پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در شهرستان گفت: سال گذشته 51 میلیارد و 166 میلیون ریال تسهیلات برای پرداخت به متقاضیان بخش کشاورزی در اختیار بانک های عامل قرار گرفت.
وی ادامه داد: از این مبلغ 10 میلیارد و 531 میلیون ریال در بخش آب و خاک، 28 میلیارد و 419 میلیون ریال در حوزه باغبانی، پنج میلیارد و 848 میلیون ریال در بخش مکانیزاسیون و 6 میلیارد و 368 میلیون ریال در بخش بهبود تولیدات دامی به بانک ها معرفی شده است.

** اجرای طرح ضیافت الهی در سرایان
وی به اجرای طرح ضیافت الهی در طول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار ماه رمضان به عنوان طرح ضیافت در این شهرستان در حال انجام است.
وی ادامه داد: در قالب این طرح فروشگاه هایی توزیع کننده موظف هستند کالاهای اساسی شامل برنج، گوشت مرغ، شکر و گوشت قرمز را با قیمت مصوب اعلام شده عرضه کنند.
مدیر جهاد کشاورزی سرایان پیشتر در گفت و گو با ایرنا گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی ( 21 تا 27 خرداد ماه) 21 پروژه عمرانی کشاورزی در نقاط مختلف این شهرستان به بهره برداری می رسد.
سلیمانی افزود: برای بهره برداری از پروژه های یاد شده 19 میلیارد و 380 میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است، با افتتاح از این پروژه ها برای 24 نفر شغل ایجاد شده است و همچنین 381 خانوار از مزایای آن استفاده می کنند.
به گفته وی، افتتاح خطوط انتقال آب کشاورزی به طول 29 کیلومتر و 257 متر، افتتاح بیش از 18.6 هکتار اراضی مجهز به آبیاری تحت فشار، افتتاح هشت استخر ذخیره آب به حجم هشت هزار و 840 مترمکعب، احیا و مرمت 2 رشته قنات به طول هزار و 275 متر از جمله پروژه های قابل افتتاح شهرستان سرایان در هفته جهاد کشاورزی بود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.