بهمن کهن ترابی روز شنبه افزود : نشاط اجتماعی که مطابق با قوانین و مقررات و در چارچوب موازین شرعی و عرفی باشد ، لازمه جامعه کنونی ماست.
وی تصریح کرد : هرچه در حوزه ورزش و به ویژه ورزش جوانان هزینه و سرمایه گذاری کنیم، تأثیرگذاری آن در بحث پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر بسیار زیادتر خواهد بود.
وی یکی دیگر از راه های کاهش آسیب اجتماعی را، بحث مردمی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، دانست و افزود: در مباحث امنیتی و در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر، مردم پایه و محور هستند، لذا مشارکت مردم در این راستا بسیار مؤثر و حایز اهمیت خواهد بود.
کهن ترابی با اشاره به فعالیت مسئولان و دست اندرکاران همکاری سازمان های مردم نهاد(سمن ها) در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد : پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی حتما بایستی با استفاده از روش های علمی و با نظر کارشناسان مجرب باشد تا تأثیر پذیری آن در جامعه بهتر و بیشتر باشد.
فرمانده انتظامی قاینات نیز در این جلسه اظهار کرد : در مبارزه با مواد مخدر 6 ماه گذشته 534 کیلوگرم انواع مواد افیونی در شهرستان کشف وضبط شده است.
سرهنگ واعظی افزود : در این ارتباط 431 نفر دستگیر و 25 دستگاه خودروی سبک، سنگین و موتورسیکلت توقیف شده است .
وی از انهدام هفت باند توزیع مواد مخدر خبر داد و افزود : 49 نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر نیز دستگیر شدند.
وی با اشاره به فعالیت های آموزشی اظهار کرد: در این مدت 10 کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر در مدارس ، پایگاه های بسیج ، مساجد ، کمیته امداد و بهزیستی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و بروشور های آموزشی توزیع شد .
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
* 7218 * 2047 * خبرنگار - محمد امین زرگر * انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.