حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در جمع مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، افزود: تغییر نوع کشاورزی از سنتی به نوین نیازمند وجود اعتماد است که اگر این اعتماد جلب شود بدون شک جلوی آسیب های پیش رو گرفته خواهد شد.
وی ادامه داد: دلگرمی مردم به کشاورزی که روزی آنها در آن قرار گرفته انتظار اولیه مردم از مسئولان در حیطه اعتماد است زیرا اگر با مدیریتی مدون این دلگرمی ایجاد شود خروجی مثبت و قابل توجهی در این زمینه به دست خواهیم آورد.
به گفته وی بعضی از خسارت های وارده قابل پیش بینی نیستند اما بسیاری از آسیب ها در اختیار و قابل پیش بینی اند که بهترین راهکار برای جلوگیری از این آسیب ها، الگوبرداری از شیوه کارهای موفق دنیا، و به کاربستن آن در موارد پیش رو است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبادی، با بیان اینکه آزمون و خطا باید از سیستم اداری حذف شود، افزود: به اندازه کافی در این 38 سال آزمون و خطا کرده ایم، دیگر وقت اقدام هایی منظم و مدون است که باعث دلگرمی و پشتیبانی از جامعه هدف شود.
وی تاکید کرد: دنیای امروزی از نظر دانش و تکنیک چیزی کم ندارد و طبعا مدیریت ها در بخش های گوناگون نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان همه دانش های لازم را می توانند فراهم کنند تا نیازی به آزمون و خطا نداشته باشند.
وی اظهار کرد: امروز صحبت از خبرهای خوش کنترل برنامه برداشت آب می شود اما کاش این خطا از همان اول انجام نمی شد، گوش ها بدهکار نبود و به هر کسی مجوزی داده شد که در این استان کویری به حفر چاه آب بپردازد.
به گفته وی نتیجه این کار به خوبی معلوم است و برداشت بی رویه از منابع محدود آب امروز به فاجعه تبدیل شده و از طرفی هم کمبود منابع آبی باعث زیان عمده کشاورزانی شده است که در گذشته با توجه به آب کشاورزی در اختیارشان کشت و کار کرده اند اما امروز دیگر آن منابع موجود نیست.
وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های مربوط به بخش کشاورزی باید تعابیری بیندیشند که محصول کشاورزان روی دست آنها نماند دست دلالان کوتاه شود و به موقع به فروش برسد تا به گفته رسانه ها شاهد دفن محصول هایی همچون خرما و سیب زمینی در کشور نباشیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: در سال 95 مطرح شد که در تولید گندم به خودکفایی رسیده ایم اما برخی از رسانه ها این سخن را نقض کردند که اگر این خودکفایی بر اساس مستند ها صحیح باشد باید سریعا تکذیب می شد تا سخنان غیر متعارف در جامعه رواج پیدا نکند.
وی در ادامه ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) و لیالی قدر، به تمام جمع حاضر در این جلسه توصیه کرد تا با ایجاد فضای اعتماد بین خود و مردم، توسعه پایدار کشور را مد نظر گرفته و به سر منزل مقصود برسانند.

** تجهیز بیش از 10 هزار هکتار اراضی به سیستم های نوین آبیاری در خراسان جنوبی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، گفت: 10 هزار و 24 هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز به سیستم نوین آبیاری شده اند که تا پایان تیر ماه 96 تمام این سیستم ها به بهره برداری خواهد رسید.
هاشم ولی پور مطلق بیان کرد: فعالیت هایی که در حوزه های زیر ساختی انجام شد با توجه به اینکه در سال گذشته 185 میلیون متر مکعب کمبود مخزن منابع داشتیم اما با کمک و مدیریت مردم هم اکنون 135 میلیون متر مکعب کسری مخزن وجود دارد که امیدواریم در یک برنامه پنج ساله این آمار به صفر برسد.
وی اظهار کرد: نقش جهاد کشاورزی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در مساله اقتصاد مقاومتی در نامگذاری نام های سال، بسیار حیاتی است و از آنجایی که 34 درصد اشغال استان مربوط به کشاورزی و زیرمجموعه های آن است سعی خواهد شد که در این زمینه در راستای محور ها و اهداف اقتصاد مقاومتی که همان خود کفایی است عمل کنیم.
به گفته وی مدیریت بحران در مسایل کشاورزی کار ساده ای نیست چون عموما به نوعی با موجودی زنده در بخش کشاورزی رو به رو هستیم اما نگاه وزارتخانه به این استان نگاهی ویژه است به طوری که در سال گذشته هزار میلیارد ریال به این استان برای جبران خسارت سرمازدگی اختصاص داده شد.
وی در ادامه تاکید کرد: اقدام مناسب باید در زمان مناسب به وقوع بپیوندد که امیدواریم با توسعه منابع زیرساختی بتوانیم این امر را به صورت حتم محقق کنیم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.