حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند افزود: مردم مومن و روزه دار خراسان جنوبی در راهپیمایی روز قدس که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار حضرت امام(ره) برگزار می شود، حضور فعال خواهند داشت.
وی با تاکید به اینکه دو قطبی شدن در جامعه اسلامی و انقلابی ایران معنا ندارد،عنوان کرد: مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان در مقاطع مختلف فرمودند، نقش فعال، حضور شجاعانه و موضع گیری درست و انقلابی داشته باشند.
وی ادامه داد: به فرموده رهبری دانشجویان نباید فقط بیننده و تماشاچی باشند بلکه در راستای قانون « آتش به اختیار » باشند یعنی دشمن را شناخته و در صحنه باشند.
خطیب جمعه بیرجند در ادامه به توقف سند 2030 توسط شورای عالی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: افتخار ما به ایرانی و اسلامی بودن است در همین راه باید اسلام و ایران پایدار باشد.
رضایی بیرجندی در ادامه با اشاره به فضیلت ها و عظمت های شب های قدر در ماه مبارک رمضان، افزود: قرآن که همه زیبایی ها در آن مجسم است در شب های قدر بر پیامبر(ص) نازل شد.

** شب قدر وقت خودسازی و زدودن گناه و پلیدی
رضایی با بیان اینکه در شب های قدر باید خود را در معرض رحمت الهی قرار دهیم، گفت: پروردگار عالم شب های پر فضیلت قدر و ایام شهادت علی (ع) ابوالایتام را برای خودسازی و زدودن گناه و پلیدی قرار داده است.
وی بیان کرد: شیرنی وجود مقدس رسول الله(ص) می فرمایند، اگر قران را مجسم کنید علی است، در چنین شرایطی راه باز می شود و زمینه های لازم برای ارتباط با خداوند برقرار می شود.

** در های توبه شب های قدر گشوده است
وی با تاکید به اینکه انسان باید با تقوا باشد و از خدا توفیق متقی زیستن را طلب کند، عنوان کرد: خداوند با جلال و شکوه خود تمامی درهای توبه را در شب های قدر گشوده است لذا قدر این شب ها را بدانیم و از آن نهایت استفاده کنیم.
خطیب نماز جمعه بیرجند در ادامه به سی و هفتمین منزل عرفان یعنی تمثیل انسانیت اشاره کرد و یادآور شد: ما شیعیان می توانیم ذره ای با حضرت علی (ع) سنخیت داشته باشیم ، وقتی شمشیر جهل ( امروز هم نمونه هایی از آن مانند داعش و طالبان را داریم) با صدای الله اکبر به سر علی (ع) فرود می آید، وی می گوید، فزت و رب الکعبه به خدای کعبه که رستگار شدم.
وی ادامه داد: برای رسیدن به عرفان اول باید به اطمینان برسیم، آرام شویم، وقتی انسان شدی، تازه باید این مراحل را طی کنیم، بنابراین هرکس نماز جمعه می آید، باید این زمینه روحی را که می خواهد از مقربان شود ، باید در خود فراهم کند.
وی با بیان اینکه راه رسیدن به عرفان طولانی است، یادآور شد: شب قدر یعنی باید کشتی را عوض کنم این اقیانوس خیلی عمیق است، قرآن می گوید، عده ای شب های قدر قرآن به سر می گیرند، اما ضرر می کنند.

** قرآن داروی شفا بخش است
وی ادامه داد: قرآن داروی شفا بخش است، اگر آیات قرآن را بتوان درک کرد جسم و جان آدمی از هر نقص و بیماری رهایی می یابد، انسان سالم خواهد شد و به سمت خداوند حرکت می کند.
امام جمعه بیرجند اظهار کرد: برای ترقی و رشد باید این نکته را مد نظر داشته باشیم ، اگر به تنهایی واقعی برسیم، به خدا می رسیم در دنیا همه تنها هستیم، اول که به دنیا آمدیم ، تنها بودیم آخر هم تنها از دنیا می رویم، اگر این مساله درک شود بسیاری از مشکلات ما حل و فصل می شود.
رضایی عنوان کرد: انبیای الهی (ص) همه آمدند تا راه ما را باز و گنج درون ما را شکوفا کنند، قیامت نیز برای این است که کتاب موجود انسان باز شود.
وی افزود: قبل از اینکه انسان به دنیا آید خداوند سه کلاس برای وی گذاشت، انسان در آغاز تولد فاقد خوی و خصلت است، کلاس نخست فطرت انسانی است، پس انسان به دلیل دارا بودن فطرت الهی مورد ستایش قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: دوم، فرزندی که به دنیا می آید با ادب و تدین به دنیا می آید، فرزندان را بشناسیم و راه درست زندگی کردن را به آنها بیاموزیم.
وی گفت: کلاس سوم تدین است، انسان متدین به دنیا می آید، در خمیر مایه جانمان قرآن، دین و معنویت گذاشته شد، خدای مهربان اول در خمیرمایه جانمان عشق و حقیقت قرآنی قرار داد.
خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: نتیجه اینکه منبعد به جای تلفن های همراه باید خود همراه، مراقب و ناظر خود باشیم، نباید یک دقیقه از خود غافل شویم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ قرآن مظلوم است و مردم در این زمنیه آسیب دیدند، یادآور شد: با کم توجهی و بی توجهی به قرآن کریم، فرزندانمان به دست ما آسیب می بینند بیاید به خاطر فرزندانمان این آسیب ها را کنار بگذاریم.
وی در ادامه به مناسبت های هفته از جمله روز جهاد کشاورزی، روز جهانی بیابانزدایی ، شهادت مصطفی چمران، شهادت سربازان دلیر اسلام بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک نژاد، شب های قدر و شهادت حضرت (ع) و درگذشت علی شریعتی اشاره کرد.

** انتطار مردم برخورد انقلابی با هرگونه فساد در جامعه است
به گزارش ایرنا ، رضایی، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را از دیگر مناسبت های این هفته دانست و گفت: برای جاهلیت مدرن انواع و اقسام وجود دارد لذا تبلیغات باید به قلب ها را یابد.
وی به سالروز قوه قضاییه در این هفته اشاره کرد و گفت: انتطار مردم برخورد انقلابی با هرگونه فساد در جامعه است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.