سید حمید عبدی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بشرویه افزون بر هزار نفر شتر وجود دارد ولی جایگاه این تعداد در اقتصاد این شهرستان به خوبی مشخص نیست.
وی ادامه داد: یقینا با داشتن توجهی ویژه به این حوزه تاثیر مثبت زیادی در شکوفایی اقتصاد دامپروری در بشرویه خواهد داشت.
عبدی اضافه کرد: بشرویه دارای ظرفیت های خوبی در حوزه دام و طیور است که آن گونه که شایسته است از این ظرفیت استفاده نشده و افرادی که وارد این حوزه شده اند به دلیل بروز برخی موانع و مشکلات نتیجه مطلوب را به دست نیاورده اند.
وی از وجود چهار هزار راس دام سنگین در بشرویه خبر داد و اظهار کرد: اکثر این دام ها در دامداری های سنتی پرورش داده می شوند.
به گزارش ایرنا، عبدی میزان شیر مازاد تولیدی شهرستان را 18 تن اعلام کرد و افزود: با ارتقا سطح بهداشت و تجهیز دامداری های سنتی می توان ضریب سلامت و بهداشت شیر تولید شده و در پی آن دیگر مواد غذایی لبنی را تضمین کرد.
وی تاکید کرد: بی توجهی به بهداشت دام و طیور یعنی توجه نکردن به امنیت زیستی افراد که یکی از مهم ترین مولفه های امنیت ملی است.
عبدی ادامه داد: یکی از مهم ترین نگرانی هایی که در حال حاضر در حوزه بیماری هایی که از دام به انسان منتقل می شود بیماری تب کریمه کنگو است.
وی گفت: این بیماری در محیط های کوچک که ارتباط بین انسان و دام بیشتر است، سریع تر قابل انتقال است و با بهسازی دامداری ها، تامین بهداشت و ایجاد زیرساخت های لازم می توان از انتقال این بیماری به انسان جلوگیری کرد.
عبدی اظهار کرد: زمانی که به حوزه دام و طیور با دید اقتصادی نگریسته شود بهداشت و سلامت این حوزه نیز تامین می شود و در همین راستا شبکه دامپزشکی در حوزه اعتبارات باید بیشتر از آن چیزی که هست مورد توجه قرار گیرد.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550**خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.