بی بی عصمت سرفرازی روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان افزود: دلایل محقق نشدن سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از دستورهای جلسه آتی ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی باید توسط مدیران دستگاه اجرایی مربوط تشریح شود تا نسبت به بررسی مشکلات و پیگیری آن اقدام شود.
وی گفت: برخی دستگاه های اجرایی استان در اسرع وقت برش های استانی در راستای اقتصادی مقاومتی را به دبیرخانه ارسال کردند اما برخی بی تفاوت بوده یا عملکردی ارایه نکردند.
وی ادامه داد: اگر موفقیتی در سیستم اجرایی حاصل می شود منوط به یکسری الزامات است و یکی از مهمترین الزامات این است که قلبا سیاست های و برنامه های دولتی که با آن کار می کنیم را درک کنیم.
به گزارش ایرنا، سرفرازی اظهار کرد: در روزهای اخیر ریاست جمهوری در ارتباط با انتظاراتی که از وزریران و هیات وزیران دارند سخنانی ایراد کردند، همچنین گلایه هایی در چند سال گذشته و دولت یازدهم از برخی اعضای هیات دولت بیان شد.
وی بیان کرد: در خراسان جنوبی بر اساس ارزیابی هایی که در این زمینه صورت گرفت برخی مدیران دستگاه های اجرایی به اینکه سیاست ها و برنامه های دولت را به درستی دنبال کنند، مصمم بودند.
وی اضافه کرد: همچنین در این میان مدیرانی هم بودند که قلبا با دولت بودند اما دریغ از اینکه در چند سالی که در پست مدیرکل یا ریاست سازمان ها بودند به موفقیت ها و برنامه های دولت در آن دستگاه بپردازند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: بیان موفقیت ها و سیاست های دولت توسط دستگاه های اجرایی سبب دلگرمی مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی می شود.
سرفرازی افزود: برای ادامه راه در استان به قول ریاست جمهوری با پاشنه خوابیده و لخت لخت کردن امکان تحقق سیاست ها و برنامه های دولت در موقعیتی که با قوی ترین ذره بین ها اقدامات و عملکرد دولت را ارزیابی می کنند، فراهم نمی شود.
وی بیان کرد: در خراسان جنوبی 2 مدیر استانی همراهی چندانی با دولت نداشتند در صورتی که مدیر باید تصمیم گیری کند و سیاست ها و برنامه های دولت را باید قبول داشته باشد.

** قوی ترین ذره بین ها اقدامات و عملکرد دولت را رصد می کنند
وی عنوان کرد: وقتی دست به تغییر مدیران دستگاه ها می زنیم مخالفان دولت منصفانه آن را نمی پذیرند، کسانی که همیشه ساز مخالف را پیش کشیدند و با قوی ترین ذره بین ها اقدامات و عملکرد دولت را رصد می کنند، انتظار برآورده شدن تمامی اقدامات را دارند در صورتیکه انتظارات منوط به این است که مدیرانی همراه و همگام دولت باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه عملکرد و اقدامات مدیران حوزه اقتصادی استان ارزیابی شد، اظهار کرد: نتیجه ارزیابی های صورت گرفته به زودی در اختیار استاندار قرار می گیرد.
به گفته سرفرازی، قاعدتا ادامه حرکت در دولت تدبیر و امید و خواسته مردم بر این است که مدیران دستگاه های اجرایی استان قلبا و کلاما سیاست ها و برنامه های دولت را در حیطه وظایف خود بیان کنند.
وی در ادامه به توسعه شرکت های دانش بنیان یکی از دستورات این جلسه اشاره کرد و افزود: اگر قرار باشد در شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا اتفاقی بیفتند باید فهم درستی از نقش تاثیرگذاری شرکت ها داشته باشیم.
وی اضافه کرد: دولت در چهار سال گذشته حدود 110 برنامه حمایتی در بحث سازمان ها و شرکت های دانش بیان ارایه کرده است.
وی با بیان اینکه از محل اعتبارات تملک دارایی درصدی برای بحث پژوهشی و فناوری در نظر گرفته شده است، گفت: سازمان ها و دستگاه های اجرایی با تلاش پارک علم و فناوری باید بخشی از این اعتبارات را به شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا اختصاص دهند تا شاهد اتفاق خوب و مبارکی در استان باشیم.

** برای افزایش تولید باید بهره وری افزایش یابد
سرفرازی در ارتباط با برش استانی فعالیت ها و اقدامات جهاد کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز یادآور شد: با توجه به محدودیت های آبی و خاکی استان اکنون موضوع افزایش تولیدات محصولات زراعی مدنظر است، لذا برای افزایش تولید باید به سمت افزایش بهره وری حرکت کرد.
وی با بیان اینکه محدودیت های منابع آب و خاک همواره مورد تاکید مدیران استانی بوده است، عنوان کرد: می توان از ظرفیت کشور هم مرز افغانستان در حوزه کشت فرا سرزمینی بهره مند شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر که توجه به مبحث کشت فراسرزمینی در کشور مطرح است جهاد کشاورزی استان می تواند با توانمندسازی توسعه پایدار در افغاستان، با تاکید بر استان فراه و هم مرزی با این ولایت، در زمینه کشت فرا سرزمینی این مهم را مورد توجه قرار دهد.

** تسهیل برند سازی محصولات کشاورزی
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه هایی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حوزه جهاد کشاورزی مطرح شده است می توان برخی سیاست ها و برنامه ها را در خراسان جنوبی اجرایی کرد.
سرفرازی به طرح اجرای تسهیل برند سازی محصول کشاورزی به عنوان یکی از برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: همچنین 10 درصد محصولات کشاورزی کشور سال 96 برند سازی شود تاکید شده است که سهم خراسان جنوبی در این زمنیه باید مشخص شود.
وی ادامه داد: تاکید به توسعه زیرساخت های افزایش قابلیت نگهداری محصولات کشاورزی و توسعه فعالیت های مختلف از دیگر موارد است که در خراسان جنوبی بحث فرآوری گیاهان دارویی و زنبورداری این قابلیت را دارند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.