به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، داود شهرکی، افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای توسعه سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در صنایع کوچک و کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی ایجاد شد.
وی ادامه داد: همچنین صندوق ضمانت سرمایه گذاری برای تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، تفاهم نامه های مختلفی را با بانک ها منعقد کرده که ضمانت تسهیلات دریافتی واحد های صنعتی و معدنی کوچک و متوسط از جمله آنهاست .

** تامین نقدینگی مهم ترین مشکلات صنایع کوچک و متوسط
شهرکی، تامین نقدینگی را یکی از مهمترین مشکلات صنایع کوچک و متوسط دانست و اضافه کرد: در نظر گرفتن تسهیلات مشخص بانک ‌ها همواره درخواست وثیقه ‌و ضمانت‌ هایی می کنند که واحد ها گاهی قادر به تامین آن نیستند.
وی یادآور شد: درخواست وثیقه و ضمانت نامه، دریافت مراحل برای تولیدکنندگان طولانی می کند که با پیگیری های صورت گرفته، صندوق ضمانت سرمایه ‌گذاری صنایع کوچک با سپردن ضمانت نامه ‌هایی به بانک ‌های وام ‌دهنده، برخی از مشکلات موجود در زمینه تامین مالی فعالان صنایع کوچک و متوسط را رفع کرد .
وی بیان کرد: در تفاهم نامه های منعقد شده، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک متعهد شده است، درصورت باز پرداخت نشدن اصل و سود بدهی از طرف متقاضی تا سقف مبلغ مندرج در ضمانت نامه صادره، وجه آن را به بانک بپردازد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تولید کنندگان استان که متقاضی دریافت تسهیلات هستند و توانایی تامین وثیقه و ضمانت نامه بانکی را ندارند خواست با ورود به سامانه صدور الکترونیکی ضمانت نامه از طریق سایت صندوق ضمانت به نشانی www.sif.ir درخواست صدور ضمانت نامه مورد نیاز را ثبت و پیگیری کنند.
شهرکی افزود: هم اکنون صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با 18 بانک و موسسه مالی و اعتباری تفاهم نامه همکاری امضا کرده است که گامی در جهت حمایت از واحدهای تولیدی کوچک به شمار می رود .
وی بانک های دارای تفاهم نامه با صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک را ملی، ملت، سپه، تجارت، کشاورزی، توسعه صادرات، سینا، انصار، آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد ایران زمین، رفاه کارگران و صنعت و معدن عنوان کرد.
وی اضافه کرد: مؤسسه مالی و اعتباری کوثر و صندوق کارآفرین امید نیز بر اساس تفاهم نامه منعقد شده می توانند به واحد های تولیدی خدمات دهی کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.