محمد فرهادی روز شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان به موفقیت خراسان جنوبی در کسب رتبه دوم کشور در حوزه گردشگری در نوروز امسال بر اساس ارزیابی ستاد مرکزی خدمات سفر، افزود: بدست آوردن این رتبه نشان دهنده وجود ظرفیت هایی است که از گذشته در این استان وجود داشته و هم اکنون کشف و معرفی شده است.
وی از همه دست اندرکاران ستاد خدمات سفر استان که در نوروز امسال تلاش های زیادی کردند قدردانی کرد و یادآور شد: بررسی عملکردها، تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان و فروش محصولات صنایع دستی در نوروز امسال همه اینها بیانگر آن است که خراسان جنوبی به عنوان قطب گردشگری شناخته می شود.
وی ادامه داد: کسب موفقیت های استان در حوزه گردشگری، علاوه بر تلاش ستاد اجرایی خدمات سفر مرهون حضور مردم در این چرخه است چرا که سازمان های مردم نهاد و انجمن ها نیز تلاش های زیادی را در بخش گردشگری و ارائه خدمات داشته اند.
فرهادی اظهار کرد: باید برنامه ریزی بیشتری برای معرفی و شناساندن استان در سال 96 صورت گیرد تا بتوانیم گام های بلندتری در حوزه گردشگری و ارائه خدمات سفرها برداریم.
وی با اشاره به راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در شهرهای مختلف استان در نوروز امسال، گفت: با برنامه ریزی لازم باید این بازارچه ها در طول سال بصورت دایمی برای بازدید مردم و مسافران و عرضه محصولات دایر شود.
سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: در نوروز 96 همزمان با افزایش مسافران ، تلفات جاده ای در استان 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن کاهش یافت که همه آن نتیجه تلاش دستگاه های مختلف و حاصل کار جمعی بود.
وی گفت: در نوروز امسال نقشه سه بعدی گردشگری شهر بیرجند توسط میراث فرهنگی برای راهنمای مسافران نوروزی تهیه شد که این کار می تواند برای سایر شهرهای استان نیز در دستور کار قرار گیرد.

** خراسان جنوبی در حوزه گردشگری رتبه دوم کشور را کسب کرد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: این استان بر اساس ارزیابی عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در نوروز 96، رتبه دوم کشور را در حوزه گردشگری و شاخص های 10 گانه ستاد سفر کسب کرد.
حسن رمضانی با بیان اینکه خراسان جنوبی در مسیر رونق قرار گرفته است، افزود: در نوروز امسال یک میلیون و 450 هزار و 164 نفر با استفاده از اقامتگاه های مدارس، کمپ های موقت، بقاع متبرکه، هتل و مهمانپذیرها در استان اقامت کردند.
وی تعداد بازدیدگنندگان از موزه ها، مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی را در این مدت سه میلیون و 375 هزار و 932 نفر ذکر کرد و گفت: مجموع اقامت کنندگان 20 درصد و بازدیدکنندگان از جاذبه های استان 22 درصد در نوروز 96 نسبت به نوروز 95 افزایش یافت که همه آنها نشان دهنده رشد ورود گردشگر به استان و افزایش بازارچه های صنایع دستی است.
همچنین معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در خصوص ارزیابی خدمات سفر در استانها بر اساس 10 شاخص ویژه ارزیابی که ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور مشخص کرده است، افزود: این استان در نوروز 96 در اکثر شاخص های ارزیابی عملکرد و با اختلاف ناچیز نسبت به خراسان رضوی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
مرتض عربی افزود: برگزاری مراسم نوروزگاه، راه اندازی اتوبوس گردشگری، برپایی سیاه چادرهای عشایر ، ایجاد بازارچه های صنایع دستی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و موسیقی محلی و مقامی از جمله فعالیت های ستاد سفر برای معرفی و جذب مسافر به استان در نوروز 96 بود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
6054* خبرنگار و انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.