اصغر نظافت روز جمعه در بازدید از معدن منیزیت سلطان آباد « بیچند» نهبندان ؛ افزود:
عملیات اجرایی این معدن با سرمایه گذاری یکی از شرکت ها از چهار سال قبل وارد فاز اجرایی شد .
به گفته وی ذخیره این معدن بیش از 480 هزار تن است که 13 نفر اشتغال مستقیم دارد و استخراج سالیانه معدن 15 هزا تن منیزیت است .
وی نسبت به پیگیری درخواست سرمایه گذار این معدن برای مساعدت در اعطای تسهیلات برای توسعه و ایجاد واحد فرآوری قول مساعد داد و گفت: در دولت تدبیر و امید ؛ هیچ گونه مشکلی از نظر حمایت و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران در نهبندان وجود ندارد .
نظافت گفت: با توجه به سرمایه گذاری قابل توجه صورت گرفته در این معدن مجموعه ی شهرستان نهبندان ؛ حمایت های لازم را برای احداث واحد فرآوری در این معدن به عمل خواهد آمد .
این واحد فرآوری با تولید کربنات منیزیم و اکسید منیزیم در محل معدن با ظرفیت 30 هزار تن و همچنین اکسید منیزیم با ظرفیت 6 هزار تن و اشتغال 14 نفر و با سرمایه گذاری 16 میلیارد ریال به زودی راه اندازی خواهد شد .
مواد مرکب منیزیم عمدتا اکسید منیزیم علاوه بر مصارف دارویی، به صورت مواد دیرگداز در دیواره های کوره ها برای تولید آهن و فلز و در فلزات غیر آهنی برای تولید شیشه و سیمان استفاده می شود.
بزرگترین و عمده ترین کاربرد منیزیم، استفاده از آن به عنوان یکی از اجزای آلیاژ آلومینیم است آلیاژهای آلومینیوم - منیزیم، خاصیت خمیری را افزایش داده، مقاومت در برابر خوردگی آب شور را تشدید کرده، و خصلت های سرمازایی آن را افزایش می بخشد.
همچنین آلیاژهای منیزیم به عنوان اجزای سازنده ساختاری اتومبیل ها و ماشین آلات (دستگاه ها) و آجرهای منیزیم - کربن استفاده می شود.
رشد بازار برای این کاربرد به رشد آلومینیوم و بازیافت از قراضه های آلومینیوم بویژه قوطی نوشیدنی ها بستگی دارد.
شهرستان نهبندان که یکی از قطب های مهم معدنی خراسان جنوبی است مرکزآن در 200کیلومتری جنوب بیرجند مرکز استان قرار دارد.
7216*2047*خبرنگار- ابوذر تاجری* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.