حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند افزود: امروز جنگ فرهنگی در جامعه حاکم و دشمن تا مرز پیش آمده است،برای سال های آینده دنیا برنامه ریزی کرده است.
وی در ادامه با طرح این پرسش یادآور شد: آیا، علما، بزرگان و روحانیون برای امروز و فردا و سال بعد خود برنامه داریم، آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه ریزی کرد، برای دنیا باید اندیشه فرهنگی داشته باشیم.
وی بیان کرد: واقعیت این است، عده ای در کشور محروم هستند و مسئولان باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشند، بنابراین خود را به خواب نزنیم جوانان را درک و محرومان را ببینیم.
به گزارش ایرنا، رضایی در ادامه اظهار کرد: برگزاری جشن گلریزان برای رهایی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد در حال برگزاری است تا جایی که توان داریم نسبت به این مهم حساسیت داشته باشیم و با کمک های ناچیز خود زمینه آزادی آنان را فراهم کنیم.

** حذف مراسم حج از اسلام توطئه عربستان است
خطیب جمعه بیرجند بر لزوم مشارکت و حضور مردم و مسلمانان در مراسم حج تمتع تاکید کرد و افزود: توجه به حرف های بیهوده وهابیت صحیح نیست، عربستان منتظر پول ناچیز ایرانیان نیست و تنها هدف آنها حذف مراسم حج از اسلام است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در بخشی از خطبه ها با بیان اینکه اصل تقوی رسیدن به کمال است، گفت: زندگی و هستی هدف دارد، خدا الگوی ماست، نظام جمهوری اسلامی ولایی است هدف این حکومت آن است به کمال برسیم.
امام جمعه بیرجند عنوان کرد: هدف ولایت فقیه به عنوان یک سفره عظیم معنوی این است، به درجه کمال برسیم، سفره برای نگاه کردن نیست برای استفاده و طعام است تا رشد کنیم و به کمال برسیم، نظام ولایت فقیه برای این است پیشرفت کنیم، انسان باید به کمال نهایی و قرب خدا برسد.
رضایی در ادامه به مراتب هفتگانه کمال انسان اشاره کرد و افزود: در نخستین مرتبه از مراتب هفتگانه کمال یعنی عالم جماد، انسان با خصلت قدرجویی برای تصاحب زر و زور دنیایی روبه رو می شود در صورتیکه جسم انسان از خاک است و توانایی رسیدن به بالاترین ها را دارد.
وی بیان کرد: مرتبه دوم رسیدن به کمال، عالم نباتی است، خدا آنچه را در زمین است زینت، قرار داد، همه زینت زمین هستیم اما نباید زینت های لذت بخش طبیعت سبب تباهی نفس انسان شود.
وی مرتبه سوم کمال انسان را عالم حیوانی دانست و یادآور شد: در این مرتبه انسان خود را گرفتار 2 قوه نیرومند غضب و شهوت می بیند و مهمترین عاملی که انسان را به ظلمت و تباهی می کشاند غلبه هوای نفسانی وحیوانی در وجود آدمی است.
وی ادامه داد: انسان در این مرحله نیاز به روابط جنسی دارد، اما نباید تنها به آن بسنده کند، منطق غرب این است که هوای نفسانی همه کاره است، نباید شهوت را سرکوب کرد اما این مرحله حیوانی است و باید مراعات شود.
امام جمعه بیرجند اضافه کرد: از مرتبه حیوانی به بعد اسلام از غرب جدا می شود، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این مرتبه کمال تاکید دارند، باید بر زندگی عقل حاکم باشد.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در جامعه دچار بحران جنسیتی هستیم، تاکید کرد: ملت باید تصمیم بگیرد نیازهای مادی انسان ها در قالب عقل حل شود، دشمنان الان دارند فرهنگ سازی می کنند تا دنیا محل پروارخانه، حیوان خانه، شهوت خانه و ...باشد.
رضایی با اشاره به افزایش طلاق و کاهش ازدواج ، افزود: رمضان و قرآن برای این است از مرحله حیوانی به انسانی برسیم، **اصراف کردن در موقعیتی که در خراسان جنوبی با کمبود آب مواجه هستیم به معنای این است، سرباز دشمن هستیم.
وی در ادامه عالم انسانی را چهارمین مرتبه کمال انسان برشمرد و یادآور شد: این مرتبه از کمال مرز میان عالم حیوانی و عالم روحانی است که باید انسان با استفاده از عقل خویش بر هوای حیوانی غلبه کند.
وی ادامه داد: ما پیرو امام حسین (ع) هستیم باید به مرحله ای برسیم که از درون شاد باشیم، من و تو که اکنون افسرده ایم داخل قبر هستیم.
وی عالم روحانی، نورانی و رحمانی را از دیگر مراتب کمال انسان دانست و گفت: در دنیا باید مراتب هفتگانه کمال به اتمام برسد، این مراتب باید با ولایت باطنی و با تنظیم وجودمان با اهل بیت (ع) همراه باشد.
وی در ادامه خطبه های نماز جمعه بیرجند به مناسبت های هفته پیش رو، اشاره کرد و افزود: این ایام متعلق به روح ملکوتی امام خمینی (ره) است، سهم امام از جامعه ما شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند چون آن انسان با تقوا توانست همراه خود جمعی را هم بهشتی کند.
امام جمعه بیرجند گفت: سالگرد شهادت حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی الگوی اخلاق و تقوا، زندانی شدن امام به دست ماموران ستم شاهی و قیام 15 خرداد و ارتحال امام خمینی را از جمله دیگر مناسبت های هفته بیان کرد.
رضایی بیان کرد: بعد از ارتحال امام، انتخاب خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری را داریم که سهم مقام امامت و ولایت است، ما هم باید تلاش کنیم جزو این سهم باشیم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.