سید حمید عبدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی به منظور تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان اجرا می شود.
وی ادامه داد: این شهرستان دارای 50 مرکز عرضه فرآورده خام دامی و 10 رستوران است که از ابتدای ماه رمضان تاکنون 30 مورد بازدید از این مراکز صورت پذیرفته است.
عبدی اضافه کرد: علاوه بر این مراکز، سردخانه های نگهداری فراورده های دامی نیز به صورت مستمر تحت کنترل و نظارت ویژه قرار می گیرند.
وی اظهار کرد: بازرسی ها توسط یک تیم سیار و یک تیم ثابت انجام و با متخلفان به طور جدی بر اساس قانون برخورد می شود.
به گزارش ایرنا، عبدی تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند که هنگام تهیه انواع فرآورده های خام دامی تازه و منجمد، فرآورده ها را به مقدار نیاز و از مراکز مجاز و مورد اطمینان تهیه کنند.
وی افزود: عرضه گوشت قرمز بدون لیبل، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت و همچنین حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با خودروهای فاقد سردخانه تخلف محسوب می شود.
عبدی همچنین عرضه فرآورده های بسته بندی شده غیر مجاز بدون تاریخ تولید و انقضا و کد دامپزشکی را از جمله دیگر تخلفات خواند و ادامه داد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات بهداشتی در عرصه فرآورده های دامی مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.