عصمت محمودی روز سه شنبه در نخستین کار گروه اجتماعی و فرهنگی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در 2 سال گذشته دولت توجه و اهتمام ویژه ای به حوزه آسیب های اجتماعی داشته است.
به گفته وی تخصیص بودجه، پیگیری، نظارت، ارزیابی، برگزاری جلسات متعدد و ارتباط مداوم وزارت کشور با استان ها از جمله اقدامات قابل توجهی است که در این مدت شاهد بودیم و سال جاری نیز این اقدامات ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: بر اساس گزارش عملکرد مقایسه ای که توسط وزارت کشور اعلام شد روند رشد آسیب های اجتماعی کند یا در بعضی مواقع متوقف شد، امید است با تلاش و هماهنگی بیشتر ما نیز سهم خود را در کاهش میزان رشد داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، محمودی با اشاره به برگزاری مجدد ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب ها و مسایل اجتماعی استان، یادآور شد: سال گذشته سه جلسه ستاد در استان برگزار شد.
وی ادامه داد: همچنین از سال گذشته با دستور وزارت کشور با تغییر نام اتاق فکر به هیئت اندیشه ورز از ایده ها، دانش، اندیشه ها و راهکارهای استادان دانشگاه ها و معتمدان استان در حوزه فرهنگی استفاده شد.
وی به موضوع خودکشی به عنوان یکی از مصوبات این کار گروه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع خودکشی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند واگذار شد، انتظار می رود با انسجام و پیگیری بیشتر شاهد کاهش میزان خودکشی در استان باشیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد: خراسان جنوبی از جمله استان هایی است که اولویت آسیب آن خودکشی است، راهکار آن را هیئت اندیشه ورزان استان کاهش اضطراب می دانند.
محمودی یادآور شد: طرح الزام مشاوره قبل از ازدواج که یکی از بندهای محول شده به قوه قضاییه بود با محور اداره کل بهزیستی و همراهی مستمر و موثر معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مراحل خیلی خوبی را در استان سپری کرد.
وی آماری از انواع آسیب های اجتماعی ارایه نکرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.