علی زندی روز دوشنبه در دومین جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در بیرجند افزود: یکی از علل اصلی گرایش به مواد مخدر حتی در بحث حمل مواد، بی اطلاعی و آگاهی مرتکب جرم و کسی که اقدام به این عمل شنیع می کند، است.
وی گفت: یکی از مهمترین سیاست های ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بعد از اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، بحث صیانت از حقوق بهبود یافتگان است.
وی با بیان اینکه هنوز بحث مقبولیت اجتماعی معتاد بهبود یافته در خراسان جنوبی پذیرفته نشده است، عنوان کرد: اگر کوچکترین سرقتی در روستایی اتفاق بیفتد همه نگاه ها به سمت فردی که شاید سابقه استعمال مواد مخدر دارد، باشد، اکثر افراد از این وضعیت گلایه مند هستند.
به گزارش ایرنا، زندی اظهار کرد: اگر در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان کوتاهی شود پیامدهای بسیار بدی در انتظار است لذا باید از ظرفیت ها برای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم به نحو احسن استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزشی و فرهنگی تاکنون اقدامات خوبی در استان انجام شده است، یادآور شد: سال 95 بیش از سه هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی استان با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، آموزش های لازم در این زمنیه را فرا گرفتند.

** 55 درصد معتادان خراسان جنوبی شاغل هستند
وی با بیان اینکه 55 درصد معتادان خراسان جنبوی شاغل هستند، تاکید کرد: بیکاری یکی از عوامل اعتیاد است اما عامل اصلی آن نیست.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: نقش خانواده و جامعه در گرایش افراد به سمت مواد مخدر بسیار حایز اهمیت است، بنابراین اگر سنگ بنا در خانواده سست گرفته شود جوان و نوجوانان به سمت اعتیاد گریش پیدا خواهد کرد.
تعداد معتادان خراسان جنوبی بر اساس آمار موجود ، 19هزار نفر است که 16هزار مرد و بقیه زن و نهادهای ذی ربط در حال تهیه تعداد معتادان هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.