محمد بشیری زاده، روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان، افزود: برای هماهنگی های بیشتر در این زمینه ستاد بهبود اوقات فراغت دانش آموزان با حضور مدیر آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بسیج دانش آموزی، ورزش و جوانان و دیگر دستگاه های متولی برگزار شود تا از اجرای برنامه های موازی در اوقات فراغت جلوگیری شود.
وی ادامه داد: نهادهای فرهنگی موظف هستند تا با اتخاذ بهترین رویکردها مانع از موازی کاری ها و در همین حال صرفه جویی در هزینه ها شوند.
به گفته وی در فصل تابستان دستگاه های مختلفی برای غنی سازی اوقات فراغت تلاش می کنند اما باید این دستگاه ها با هم هماهنگ و هم جهت باشند و در راستای اهداف مشترک عمل کنند.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بهترین شکل آینده ‌سازی برای جامعه است، اظهارکرد: موفقیت در نظام تعلیم و تربیت وابسته به کار گروهی معلمان و مدیران و همکاری دانش آموزان است.
وی با بیان اینکه استفاده غیرمفید از فضای مجازی اخلاق، دین و رفتار انسان را ضعیف می کند، گفت: باید به صورت جدی مانع استفاده دانش آموزان از فضاها و شبکه های مجازی شد.
وی از معلمان و خانواده ها خواست آسیب های استفاده نادرست از فضای مجازی را به فرزندان و دانش آموزان گوشزد کنند.
به گفته وی اکنون تلفن همراه و شبکه های اجتماعی به یکی از محورهای آسیب پذیری نوجوانان و جوانان تبدیل شد به گونه ای که بیشترین اوقات فراغت افراد در این زمینه سپری می شود،آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان در مدارس ضروری است.
به گزارش ایرنا، بشیری زاده یادآور شد: معلمان مسئولیت و کار بسیار سختی دارند چرا که فناوری اطلاعات با سرعت پیشرفت کرده و در کم‌ترین زمان مباحث آموزشی نیز تغییر می‌کند از این رو معلمان باید با این سرعت هماهنگ شوند.
وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان مشارکت خوبی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه داشته اند، گفت: در حال حاضر باید رقابت ها کنار گذاشته شود و همه با هم با همدلی در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.
هم اکنون حدود 11هزار دانش آموز در شهرستان درمیان تحصیل می کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.