سید حمید عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دوره آموزشی در راستای اجرای دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور برگزار شده است.
وی ادامه داد: افزایش آگاهی و اطلاعات بانوان خانه دار برای پیشگیری از بروز بیماری هایی که بین انسان و دام مشترک هستند در اجرای ارتقا سطح بهداشت خانواده ها، از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره بوده است.
عبدی اظهار کرد: معرفی علایم برخی بیماری های مشترک دام و انسان و راه های انتقال این به بیماری ها به انسان از جمله مواردی بود که در این دوره ها مطرح شد.
به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: نبود انجام واکسیناسیون فراگیر و همچنین کشتار غیر مجاز دام زنگ خطری برای سلامت و بهداشت مردم است و بنابراین توجه به این نکات در استفاده از فرآورده های دامی باید مورد توجه بانوان خانه دار قرار گیرد.
عبدی تاکید کرد: تهیه گوشت مورد نیاز از مراکز عرضه گوشت زیر نظر شبکه دامپزشکی یکی از مهم ترین مسایلی است که در خانواده ها باید به آن توجه شود.
وی افزود: همچنین افراد باید از کشتار هرگونه دام و طیور خارج از چرخه کشتارگاه برای حفظ سلامت خود و خانواده شان به طور جدی پرهیز کنند.
رییس شبکه دامپزشکی بشرویه ادامه داد: سلامت و بهداشت شهروندان در همه جوامع یکی از دغدغه های اصلی بوده و هشت و شبکه دامپزشکی که نقش انکار ناپذیری در تامین سلامت جامعه دارد تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح سلامت و جامعه و افزایش آگاهی عمومی افراد، به کار می گیرد.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.