مریم کیانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نبود فضای کتابخانه استاندارد با توجه به سابقه فرهنگی یکی از مهم ترین مشکل کتابخانه های عمومی این شهرستان که در شمال خراسان جنوبی قرار دارد، است.
وی ادامه داد: با توجه به رشد 35 درصدی اعضا و امانت کتابخانه های عمومی بشرویه در سال گذشته، ایجاد فضاهای مناسب مطالعه و برخورداری از امکانات فرهنگی کتابخانه ها برای جمعیت کتابخوان این شهرستان ضروری است.
کیانی از برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و اظهار کرد: در اجرای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مطالعه کتاب‌های مناسب، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت دهه کرامت( مرداد 96) هفتمین جشنوارة نهضت کتابخوانی رضوی را برگزار می‌کند.
به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و همچنین گسترش فرهنگ کتابخوانی از طریق مطالعه کتاب مرتبط با سیرة پاک ائمه معصوم (ع) به‌ویژه امام رضا(ع) از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
کیانی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش مکتوب و آنلاین برگزار می شود، افزود: این مسابقه در سه رده سنی کودک، جوان و بزرگسال و بخش خانوادگی برگزار می شود.
وی تاکید کرد: شناسایی و معرفی تولیدکنندگان و پدیدآورندگان کتاب‌های فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده این آثار از جمله دیگر اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.
کیانی اضافه کرد: علاقه مندان برای دریافت فایل کتاب‌ها می توانند به آدرس www.iranpl.ir مراجعه کنند و همچنین برای تهیه کتاب های مسابقه می توانند به کتابخانه های سراسر کشور مراجعه نمایند.
دو باب کتابخانه تحت پوشش نهاد کتابخانه های عمومی کشور شامل کتابخانه ملاعبدالله بشروی شهر بشرویه و کتابخانه بخش ارسک در شهرستان بشرویه با 32 هزار جلد کتاب در بخش های مرجع، کودک، خدمات اینترنتی و نشریات به دو هزار عضو خدمات ارایه می کنند.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.