حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند با تقدیر از مشارکت پرشور مردم در این انتخابات و تبریک برای انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری، افزود: اگر رئیس جمهوری منتخب می خواهد به وعدهایش عمل کند قطعا امت حزب الله و افراد متدین باید کمک کنند.
وی ادامه داد: همچنین رئیس جمهوری هم اگر انتظار دارد که همه افراد کمک کنند تا وعدهایش محقق شود نباید از شعارهایی که بوی سکولاریزم می دهد و یا با اهداف امام راحل مطابقت ندارد، مطرح کند.
وی یادآور شد: در جریان انتخابات حرف هایی زده شد که بی ربط بود اما الان موقع کار است و باید به فکر ایجاد کار و اشتغال، رسیدگی به محرومان و رفع مشکلات مردم باشیم و نیز امت حزب الله نیز آماده اند برای تحقق آن کمک کنند.
رضایی اظهار کرد: باید از شعارها بگذریم و در عرصه عمل وارد شویم تا وعده هایی که رئیس جمهوری داده است محقق شود و نظام اسلامی پیش برود.

** اندیشمندان طرح و برنامه بدهند تا نیازهای جوانان ما برطرف شود
امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سند 2030 گفت: رهبر معظم انقلاب سال ها از تهاجم و شبیخون فرهنگی سخن گفتند پس باید هوشیار باشیم و امروز دنیا به سمت آمریکا سازی رفته است طوری که می خواهند جهان به سمتی پیش رود که آنچه را که آنها می پسندند اتفاق بیفتد.
رضایی با اشاره به اینکه در تهران شبانه 100 تئاتر به روز صحنه می رود ، ادامه داد: امروز برخی از افراد متدین و طرفدار انقلاب و شهدا غافل هستند در صورتی که دشمن تلاش می کند که هویت ما را تغییر دهد از این رو افرادی که درد دین، امام و شهدا را دارند باید کار کنند و راه همزبانی با جوانان را بیابند.
وی گفت: سند 2030 یکی از موارد بود که داشت قانونی می شد و نیز متمم هایی دارد که واقعا مشکل ساز است لذا جامعه باید به سمتی برود که از فرصت های انقلاب استفاده کند.
وی ادامه داد: باید اندیشمندان برنامه و طرح بدهند تا بتوانیم نیازهای جوانان را رفع و آنها در برابر طمع دشمن واکسینه کنیم.

** همه شیعیان باید در برابر دشمنان اسلام متحد باشند
خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در یمن مردم مظلوم را می کشند و در بحرین به راحتی عالم دینی را در حصر قرار می دهند گفت: اختلاف بین شیعیان برای جامعه ولایی مایه ننگ است، باید همه افرادی که قرآن و دین را می خواهند با هم متحد شوند.
وی افزود: رئیس جمهوری امریکا به عربستان می رود و در آرامش است اما مسلمانان ما در آرامش و امنیت نیستند از این رو مسئولیت جهانی داریم که برای آرامش همه مسلمانان تلاش کنیم.

** ماه رمضان ماه مهمانی خدا و ماه پاکی است
رضایی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه مهمانی خدا و ماه پاکی است، باید تلاش کنیم با خوردن و آشامیدن درست در وعده سحر و افطار، طعم گرسنگی را بچشیم.
وی افزود: اگر در جامعه ای عده ای پرخور و افرادی گرسنه باشند اگر شبانه روزی هم افراد عبادت کنند و قرآن بخوانند ولی با سیره حضرت علی (ع) و نهج البلاغه مرتبط نباشند آن جامعه، اسلامی نیست.
وی ادامه داد: سیاست مسئولان کشور ما باید دفاع از محرومان باشد در غیر این صورت روش و سیره آنان با ائمه اطهار(ع) و امام علی (ع) سازگار نیست.
امام جمعه بیرجند با اشاره به پنجم خرداد ماه روز حمایت از خانواده زندانیان گفت: ما باید به جایی برسیم که زندان و زندانی نداشته باشیم اما امروز تعدادی کودک در زندان ها بزرگ می شود از این رو باید تلاش کنیم تا آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم.
6054* خبرنگار و انتشار دهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.