سرگرد علی خبازی روز چهارشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح بشرویه افزود: در سالگرد آزادسازی خرمشهر قدردان دلاور مردانی هستیم که با خون خود امروز به ما عزت بخشیدند.
وی ادامه داد: خرمشهر برای رژیم بعثی عراق کلید فتحی استراتژیک محسوب می شد و مردان این شهر ایستادگی کردند تا سایر شهرهای ایران در امان باشند.
خبازی اضافه کرد: عملیات بیت المقدس یکی از بزرگ ترین و مهم ترین عملیات های دوران هشت سال دفاع مقدس بود که بیشترین مساحت سرزمین های اشغالی در این عملیات آزاد شد.
وی اظهار کرد: دستاوردهای نظامی و استراتژیک این عملیات بسیار مهم بود و نیروهای مردمی و بسیج در این عملیات نقش کلیدی ایفا کردند.
به گزارش ایرنا، سرگرد خبازی گفت: امروز که در امنیت و آرامش به سر می بریم نباید رشادت های رزمندگان ایران اسلامی در عملیات بیت المقدس را نادیده بگیریم و فراموش کنیم.
وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در 29 اردیبهشت در پای صندوق های رای افزود: حضور حماسی مردم در انتخابات مشتی محکم بر دهان دشمنان انقلاب بود.
خبازی ادامه داد: حضور مردم در سایر عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی موجب استمرار ارزش های انقلاب اسلامی و محکم تر شدن پایه های نظام ایران است.
خرمشهر که در جنگ تحمیلی توسط نیروهای رژیم بعثی عراق اشغال شده بود در سوم خرداد سال 1361 و در جریان عملیات بیت المقدس آزاد سازی شد و به دلیل اهمیت این آزادسازی این روز توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان روز مقاومت ، ایثار و پیروزی نامگزاری شده است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.