مریم کیانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در قالب طرح احیای بافت فرسوده قابل اجراست.
وی گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین سایر اقشار جامعه را مهم ترین رسالت نهاد کتابخانه های عمومی خواند و ادامه داد: کتابخانه عمومی به عنوان یکی از ارگان هایی که می تواند در احیای بافت فرسوده دخیل شود آماده اجرای این طرح با کمک شهرداری است.
کیانی اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از مسایلی که باید به آن توجه ویژه کرد راه اندازی کتابخانه روستایی در بخش مرکزی بشرویه است.
وی گفت: اعضای کتابخوان نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان بشرویه تاکنون در حوزه های فرهنگی در مرحله استانی(خراسان جنوبی) و ملی خوش درخشیده اند و توجه ویژه به این موضوع ضرورت ایجاد کتابخانه به ویژه در نقاط محروم و روستایی را بیشتر مشخص می سازد.
به گزارش ایرنا، کیانی با اشاره به کمبود فضای استاندارد برای کتابخانه های عمومی بشرویه، افزود: کتابخانه عمومی این شهرستان تاکنون سهم کمی از اعتبار تملک و دارایی داشته است.
کیانی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری 160 میلیون ریال از محل اعتبار نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای بهسازی فضای کتابخانه عمومی بشرویه هزینه شده است.
وی از رشد 35 درصدی اعضا و امانت کتاب در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد و گفت: این مساله بیانگر اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف این شهرستان است.2
دو باب کتابخانه تحت پوشش نهاد کتابخانه های عمومی کشور شامل کتابخانه ملا عبدالله بشروی شهر بشرویه و کتابخانه بخش ارسک در شهرستان بشرویه با 32 هزار جلد کتاب در بخش های مرجع، کودک، خدمات اینترنتی و نشریات به دو هزار عضو خدمات ارایه می کنند.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.